Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa realizeze serieri de obiecte pe baza unor criterii date ori gasite de el insusi.
(Exemplu: ordoneaza obiectele in functie de o caracteristica: de la mic la mare, de la gros la subtire, de la scurt la lung etc.) - Sa execute serii de obiecte (margele, boabe, bucaţi de hartie) realizand structuri simple si folosindu-se de criteriile cunoscute sau date.
(Exemplu: insira pe sarma o margica rosie, una alba, una albastra si continua modelul respectand ordinea culorilor) - Sa deduca ce element urmeaza intr-o serie, pe baza elementele anterioare ale acesteia. (Exemplu: urmareste un model dat: triunghi, cerc, triunghi si deseneaza mai departe cercul, respectand ordinea data)
- Sa sesizeze ce element nu corespunde „tiparului” dupa care a fost constituit sirul, adica ce element este introdus gresit in sir.
(Exemplu: sesizeza ca intr-un sir in care se repeta un cub, o minge, se afla si o stea, care nu mai apare de-a lungul sirului).
Adauga tu primul comentariu: