characters characters

4/11 - Perceperea sunetelor
Grupa mica    Limba si comunicare

25 noiembrie 2013   

Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa realizeze diferentierea sunetelor fizice si sa stabileasca sursa lor sonora in spatiu. (Exemplu: fara sa vada sursa de zgomot, copilul spune ce obiect a produs sunetul: deschiderea usii, batai din palme, plesnit din degete, rasfoirea unei carti, aprinderea unui chibrit, deschiderea fermoarului, mototolirea unei hartii, etc.);
  • Sa recunoasca sunete produse de instrumente, dupa ce a fost dinainte familiarizat cu sunetul lor.
    (Exemplu: asculta, cu ochii inchisi, sunetele produse de un clopotel, o sonerie sau o tamburina, apoi deschide ochii si arata instrumentul cu care s-a cantat);
  • Sa recunoasca sunete produse in natura: de fenomene naturale sau vietuitoare.
    (Exemplu: sunetul ploii, al vantului, al marii sau al animalelor domestice: vaca, oaia, pisica, caintele, calul, gaina, cocosul, etc.);
  • Sa perceapa corect, in viata cotidiana, sunete si zgomote pe care le aude in spatiul sau inconjurator, reactionand adecvat si adaptandu-si comportamentul in functie de acestea. (Exemplu: cand aude un ciocanit in usa stie ca a venit cineva, daca aude zgomotul unui obiect cazut pe parchet primul gest este de a privi in jos, daca aude un claxon de masina primul impuls este de a cauta sursa de zgomot pentru a se feri din calea autoturismului, etc.).

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu