characters characters

1/10 - Meseriile
Clasa a III-a    Engleza

Propus de: Shakespeare School   |   12 mai 2014    |   1485 vizualizări

*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/jepoirrier/4294247080/in/photostream/ Jean-Etienne Minh-Duy Poirrier

Cunoasterea a cat mai multe denumiri de slujbe (sau, asa cum auzim din ce in ce mai des, de joburi) este o parte esentiala din vocabularul oricarei persoane, indiferent de varsta. Astazi ne vom concentra insa pe copii si vom prezenta o serie de activitati distractive si eficiente, prin care acestia pot invata unele dintre cele mai importante joburi in limba engleza.


Sa incepem, asadar, cu lista de cuvinte. Astazi ne propunem sa abordam joburi cu o sonoritate oarecum familiara pentru copii – cuvinte care fie seamana mult cu traducerile lor din limba romana, fie sunt derivate din verbe/substantive de baza, pe care copiii le stiu deja, fie fac parte din vocabularul lor de zi cu zi. Iata cuvintele–cheie pentru lectia de astazi:

  • Job
  • Architect
  • Postman
  • Policeman
  • Fireman
  • Chef
  • Nurse
  • Waiter
  • Bus driver
  • Sweeper
  • Doctor
  • Teacher
  • Gardener

Activitatea 1: Drawing time!

Materiale necesare: o foaie de hartie, creioane (colorate)

Ca introducere pentru activitatile urmatoare, iti propun ceva ce niciun copil nu va refuza vreodata: sa deseneze.  Roaga-l sa se imagineze pe sine peste 20 de ani si sa puna totul intr-un desen. Cu siguranta ca unul dintre aspectele importante ale viitorului sau, asa cum si-l inchipuie in prezent, il reprezinta slujba pe care o va avea. Discutati desenul: So, where will you live in 20 years’ time? Will you be married? Will you have children? Will you work? Oh, so you will have a job. What will it be? Daca are o imagine clara a jobului pe care si-l doreste, insa nu stie cuvantul in engleza, incurajeaza-l sa descrie ceea ce va face. So you will work in a hospital? Treat sick people?

BONUS:

Dupa aceasta incalzire, este timpul sa introduci vocabularul, sa traduceti cuvintele necunoscute si sa discutati putin despre fiecare dintre ele. So, what does an architect do? He/She plans buildings. Good. What about a bus driver? He/She drives buses through town all day. Perfect. Va propun acest filmulet pentru prezentarea vocabularului, cu ajutorul carora copiii vor vedea atat imaginea cat si cuvantul si de asemenea, vor auzi pronuntia.

Activitatea 2: What’s missing and more!

Materiale necesare: cartonase cu imagini corespunzatoare, biletele de hartie, creion

Runda 1:Pentru urmatoarea activitate, printeaza fotografii cu joburile din lista si lipeste-le pe o tabla sau asaza-le pe o masa. Copilul trebuie sa se uite foarte bine la imagini, astfel incat sa le retina. Dupa cateva secunde, va trebui sa inchida ochii sau sa intoarca spatele. In acest timp, vei lua unul dintre carduri, il vei ascunde la spate si vei intreba: What’s missing? (Ce lipseste?), iar copilul va trebui sa va spuna: Doctor! Teacher! etc. Acesta este un exercitiul de consolidare foarte distractiv si foarte eficient: antreneaza in primul rand memoria vizuala a copiilor, cat si pronuntia acestora.

Runda 2: Scrie cateva nume de joburi pe biletele (un job pe un biletel), pune-le intr-o palarie si roaga-l pe  copil sa extraga unul. El va trebui sa mimeze cat mai precis jobul pe care l-a ales, avand voie sa raspunda doar cu Yes/No la intrebari cum ar fi: Are you a milkman/policeman etc? Copiii adora mima, asa ca aceasta activitate va fi cu siguranta un succes.

Runda 3: Pentru ultima activitate, cea menita sa consolideze cunostintele noi, dar si sa ajute copiii sa se relaxeze, va propun putin teatru. Creati situatii haioase, pe care copiii trebuie sa le interpreteze, fiecare asumandu-si cate un rol. Iata cateva idei: -    You are not sick, but you think the nurse is very pretty. You pretend to have a headache just to talk to her. How do you convince the doctor that you are sick? -     Your cat is stuck in a tree and you need a fireman to come get it down. What do you do convince him?  -    You are an architect and a very rich man asked you to project a house in the shape of a heart. How do you react?

BONUS:

Simon says… Acest joc este unul dintre cele mai indragite in randul copiilor. Le ofera sansa sa se miste, sa rada, dar sa si invete in acelasi timp. Este un joc potrivit pentru un grup de copii. Ei trebuie sa faca tot ceea ce le spune Simon, iar tu ii vei transmite mesajele: Simon says… drive like a bus driver… teach like a teacher… water the plants like a gardener… draw like an architect. Exista insa si un siretlic: din cand in cand, mai ales atunci cand copiii sunt cel mai prinsi de joc, ‘omiteti’ sa spuneti Simon says…, limitandu-va doar la: Sweep like a sweeper, de exemplu. Regula este ca daca numele lui Simon nu este rostit, ‘ordinul’ sau este nul si nimeni nu trebuie sa-l execute. Cel care nu respecta aceasta regula poate iesi din joc pentru o runda sau, daca jocul are loc sub forma de competitie, poate pierde un punct. Acestea fiind spuse, sper ca veti gasi activitatile de mai sus folositoare pentru copilul tau si ca va veti bucura impreuna de ele. Mult succes!

La Shakespeare School limba engleza se invata prin jocuri si mici competitii care ii fac pe copii sa asimileze rapid si cu placere.

Personajele Ziggy si Zaggy, create de expertii nostri, vor deveni imediat prietenii si partenerii de joaca ai copiilor!

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu