characters characters

2/10 - Anotimpurile
Clasa a III-a    Engleza

Propus de: Shakespeare School   |   12 mai 2014    |   2967 vizualizări

*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/fire_brace/289803854


Notiunea timpului si a succesiunii anotimpurilor sunt elemente greu de perceput  pentru copii. Asadar, ei trebuie obisnuiti de mici cu diferentele de timp sau de vreme. La inceput, ele vor fi invatate mecanic, urmand ca inaintarea in varsta sa clarifice totul mult mai bine. Dar, cum repetitia este mama invataturii, va propunem cateva sugestii pentru a-i invata pe prichindei despre anotimpuri si in limba engleza.

Rimele si cantecelele ritmate sunt de mare ajutor in toate. Va propunem si un clip pe care sa-l urmariti si invatati alaturi de cei mici.

Spring is showery, flowery, bowery; Summer -- hoppy, croppy, poppy; Autumn -- wheezy, sneezy, freezy; Winter -- slippy, drippy, nippy.


Activitatea 1- Tell a story


Materiale necesare: cartonase cu imagini ale anotimpurilor, foi albe de hartie, creioane(colorate)

Runda 1:In primul rand, anotimpurile ar trebui prezentate sub forma de poveste, iar aceste povesti sa fie insotite si de imagini (un fel de story cards – imagini-  care sa insoteasca cuvintele noastre pentru un mai puternic impact vizual); de exemplu, puteti sa printati de pe internet imaginile celor  patru anotimpuri sub forma de 4 doamne / printese daca vreti, si fiecare dintre ele trebuie sa aiba povestea sa; prima este Mrs Spring (dna Primavara), care este calda (warm), zambitoare (smiling) , parfumata (scented) si aduce cu ea toate pasarile din tarile calde. Ea aduce floricele in gradini (flowers in the garden) si muguri in copaci (buds on the trees) si le invata pe prietenele sale zburatoare cum sa-si construiasca cuiburi (build nests) si sa faca puisori.

Puteti continua astfel pentru fiecare anotimp in parte si sa creati o poveste pe care sa le-o spuneti copiilor, astfel incat toate povestile sa fie invaluite de imagini si situatii concrete (dar cu cuvinte si expresii cheie in limba engleza pentru fiecare anotimp in parte).

Runda 2: Putem desena impreuna cu copiii diferite tipuri de vreme pe coli albe si sa descriem tipul de vreme caracteristic anotimpului; de exemplu, putem desena un soare galben (it’s warm – e cald), un soare puternic, portocaliu, cu ochelari de soare (it’s hot – e foarte cald), un nor cenusiu ( it’s cloudy), un nor de unde sa curga cateva picaturi de ploaie (it’s rainy), unul de unde sa cada fulgi de nea (it’s snowy) si unul care sa sufle vant (it’s windy); asadar, vom alatura cartonasul cu soarele galben de primavara si pe cel cu norul ploios si vom spune: In spring it is warm and rainy (primavara este caldut si ploios). La fel vom face si pentru vara, la care vom alatura soarele cu ochelari si vom spune: In summer it is very hot and sunny (vara este foarte cald si insorit). Pentru toamna,  vom alatura norul cenusiu si cel cu vant si vom spune: In autumn it is cloudy and windy (toamna este innorat si bate vantul), iar pentru iarna vom alatura norisorul cu fulgii de nea si vom spune: In winter it is snowy (iarna ninge).

Activitatea 2: What do you wear in spring...?

Materiale necesare: hainute (din propriul sifonier) sau printate pe cartonase,reviste cu imagini reprezentative pentru fiecare anotimp

Runda 1:Un alt element care poate fi mentionat alaturi de anotimpuri este cel al hainutelor: putem sa ne luam felurite haine din sifonier si sa repetam si hainutele si sa spunem ceva asemanator cu: In spring we wear trousers and a jacket (Primavara  purtam pantaloni si o jacheta); In summer we wear shorts and a T-shirt (Vara purtam pantaloni scurti si un tricou); In autumn we wear a hat and shoes (Toamna purtam caciula si pantofi); In winter we wear a scarf and gloves (Iarna purtam fular si manusi).

Runda 2:Ca recapitulare de mai lunga durata, putem sa facem un colaj pentru fiecare anotimp; fiecarei persoane din casa I se atribuie un anumit anotimp; si pentru o perioada de timp prestabilita, fiecare are datoria sa culeaga (din reviste, de pe internet sau de oriunde altundeva) imagini reprezentative respectivului anotimp. Si in ziua in care s-a stabilit ca se vor lipi toate imaginile, fiecare persoana responsabila a anotimpului respectiv trebuie sa explice ce a ales si, daca se poate, de ce. De exemplu, we eat grapes in autumn. Imaginile sunt uneori mai reprezentative decat orice altceva (cum zice englezul :A picture speaks a thousand words), asa ca incercati sa le folositi cat mai des.

Modul de prezentare a diferitelor lucruri pe care vrem sa-i invatam pe copiii nostri are un rol foarte important. Cu cat ne lasam noi, parintii, imaginatia sa zboare, cu atat copiii nostri vor percepe lucrurile mai placut, si de ce nu, cat mai repede. Asadar, cheia succesului in orice am face, inclusiv in invatarea limbii engleze, este sa inovam, sa cream si sa ne jucam. Mult succes!

La Shakespeare School limba engleza se invata prin jocuri si mici competitii care ii fac pe copii sa asimileze rapid si cu placere.

Personajele Ziggy si Zaggy, create de expertii nostri, vor deveni imediat prietenii si partenerii de joaca ai copiilor!

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu