characters characters

7/13 - In lumea povestirilor
Clasa a III-a    Romana

08 ianuarie 2014   
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa exprime acordul sau dezacordul in legatura cu un fapt sau cu atitudinea unei persoane
    (Exemplu: Pe locul unde este o padure se va construi o autostrada.
    Exprimarea acordului→Consider ca e un lucru bun deoarece oamenii vor ajunge mai repede pe litoral.
    Exprimarea dezacordului→Nu sunt de acord sa se construiasca autostrada deoarece animalele nu mai au unde sa traiasca.);
  • Sa identifice(sa recunoasca) ce exprima cuvintele din vorbire
    (Exemple:
    cuvantul harnic exprima o insusire;
    cuvantul scoala exprima nume de lucru;
    cuvantul merge exprima o actiune;
    cuvantul ninsoare exprima nume de fenomen al naturii;
    cuvantul furnicuta exprima nume de fiinta;
    cuvantul trei exprima numarul);
  • Sa recunoasca substantivele din vorbire
    (Exemplu: Cuvantul carte este substantiv deoarece:
    - denumeste un nume de lucru.
    - se poate numara -o carte, doua carti);
  • Sa recunoasca felul si numarul substantivelor(sau categoria de numar)
    (Exemplu:
    Cuvantul baiat este substantiv comun, numarul singular.
    Cuvantul Andrei este substantiv propriu- nu are numar.);    
  • Sa scrie corect unele substantive
    (Exemple: Substantivele proprii care se scriu cu litera(initiala) mare: Bucuresti, Franta, Africa, Barbu.
    Substantivele comune care contin grupuri de sunete: soare, nuia, roua, ied, masea.
    Substantivele cu ii sau iii la numarul plural:
    niste pomi- toti pomii
    niste copii- toti copiii
    Substantive care contin vocale duble ce nu se pronunta in aceeasi silaba:
    viitor(vi-i-tor) ; muzee(mu-ze-e) ; zoologica(zo-o-lo-gi-ca));
  • Sa recunoasca intr-o compunere narativa(care reda intamplari) cele trei parti:
    Introducerea→ prezinta locul, timpul si personajele;
    Cuprinsul→ cuprinde cauza care schimba situatia de la inceput si intamplarile
    Incheierea→ arata sfarsitul intamplarilor.
  • Sa scrie compuneri in care sa respecte cele trei parti ale ei.

Pentru performanta, copilul va fi capabil:

  • Sa scrie compuneri bogate in idei, cu o inlantuire logica a faptelor, cu expresii deosebite; poate utiliza si dialogul; textul cuprinde ganduri, sentimente, pareri personale.

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    ion simona    24.10.2018 - 20:21
    foarte frumos