characters characters

6/11 - Engleza cu ajutorul povestilor
Clasa a IV-a    Engleza

Propus de: Shakespeare School   |   10 octombrie 2014    |   1075 vizualizări

*Sursa foto:https://www.flickr.com/photos/lorenjavier/5998905622


Mirror, mirror on the wall, who’s the fairest of them all?” sau daca vreti, “Oglinda, oglinjoara, cine-i cea mai frumoasa din tara?”… in orice limba am spune-o, este cert ca Alba ca Zapada este una dintre cele mai indragite povesti atat de copii, cat si de adulti. Si acesta este motivul pentru care astazi vom discuta despre patru dintre cele mai cunoscute povesti pentru copii: Snow White (Alba ca Zapada), Cinderella (Cenusareasa), Little Red Riding Hood (Scufita Rosie) si Peter Pan. Ready? Let’s go to the magic world of fairy tales!


Pentru a crea atmosfera si motivatia copilului, puteti asculta povestea impreuna:

Cuvintele pe care ne propunem sa le invatam astazi sunt urmatoarele: witch (vrajitoare), stepmother (mama vitrega), stepsister (sora vitrega), dwarf (pitic), poisoned apple (mar otravit), prince (print), story (poveste), ball (bal), glass slipper (condur de sticla), basket (cos), wolf (lup), hunter (vanator), pixie dust (praf de zane), pirate (pirat), mermaid (sirena), alaturi de urmatoarele personaje: Snow White (Alba ca Zapada), Cinderella (Cenusareasa), Prince Charming (Fat Frumos), Little Red Riding (Scufita Rosie), Peter Pan, Captain Hook (Capitanul Hook), Neverland (Taramul de Nicaieri), Tinkerbell (Zana Clopotel),Tiger Lily (Crinuta Tigruta).

HANGMAN

Materiale necesare: o coala A4, instrumente de scris

Vom incepe activitatile cu un joc foarte cunoscut de copii – Spanzuratoarea sau Hangman. Folositi-l pentru a introduce numele celor patru basme despre care ne propunem sa discutam (in engleza, desigur). Astfel nu numai ca cel mic se va distra, dar va retine cu siguranta cuvintele si va repeta si alfabetul in limba engleza.


DRAW & WRITE

Materiale necesare: 4 coli albe A4, creioane colorate

Acum ca am facut cunostinta cu cele patru basme si cu personajele principale omonime, trebuie sa invatam si cuvintele esentiale pentru intelegerea acestor povesti in limba engleza (mentionate mai sus). Incepem prin a desena alaturi de copil cate un personaj in mijlocul unei foi de hartie – cei mici sunt deja familirizati cu personajele, deci o sa se descurce cu siguranta. Incearca sa-i sugerezi copilului sa nu deseneze personajele foarte mari pentru ca mai aveti nevoie de spatiu de scris pe aceeasi coala. Discutati putin despre personaje: Cinderella is very pretty, she’s got fair hair. What about Snow White? Snow White is pretty too, but she’s got dark hair etc. (nu trebuie sa pierdem nicio ocazie sa facem conversatie generala, iar acum este un moment foarte bun). In continuare, tragem cu un creion cateva linii care sa porneasca de la personajul desenat, spre exterior (ca razele soarelui sau piciorusele unui paianjen). Aici vom scrie cuvintele caracteristice fiecarui basm. Copilul trebuie ajutat, insa incercati sa nu-i oferiti cuvintele pe tava inca de la inceput; puneti-i cateva intrebari prin care poate ajunge singur la cuvinte, cum ar fi: What did Snow White eat? (R: a poisoned apple) sau Who did Little Red Riding Hood meet in the forest (R: the wolf). Scrie cuvintele alaturi de cel mic si odata ce ati terminat, afisati desenele pe un perete si repetati de cat mai multe ori vocabularul.


WHAT’S THE STORY?

Materiale necesare: biletele post-it, o palarie/sapca

Luati cateva biletele de tip post-it si scrieti cate un cuvant dintre cele invatate pe cate un biletel. Puneti toate biletele in palarie, de unde atat tu, cat si copilul, veti extrage pe rand cate un bilet. Ceea ce trebuie sa faceti este sa va amintiti carei povesti dintre cele patru ii apartine cuvantul in cauza (uneori, acelasi cuvant poate caracteriza doua sau mai multe basme). Pentru fiecare basm corect numit, veti primi cate un punct. Pentru inca un punct, trebuie sa faceti cate o propozitie cu fiecare cuvant extras, de exemplu: Little Red Riding Hood has got a basket; Cinderella goes to a ball etc.


WRITE YOUR OWN FAIRYTALE

Materiale necesare: coli de hartie, creioane colorate

Acum, dupa ce am invatat atat de multe lucruri despre basme, este timpul sa ne scriem propriul basm! Participa impreuna cu fiul sau fiica ta la un exercitiu de imaginatie si faceti impreuna un brainstorming, pornind de la trasaturile de baza ale oricarei povesti (cine? unde? cand?), urmand ca apoi sa dezvoltati actiunea, intr-un mod cat mai original si mai creativ. Nu uitati sa asterneti totul pe hartie si sa alaturati cuvintelor desene haioase. De asemenea, totul trebuie sa fie in engleza, iar daca exista cuvinte pe care ati vrea sa le folositi si pe care nu le stiti, nu ezitati sa apelati la un dictionar. Si tineti minte, in basme se poate intampla orice, asa ca dati frau liber imaginatiei!


Odata incheiata povestea, va puteti relaxa impreuna cu cel mic vizionand una dintre minunatele ecranizari ale basmelor mentionate mai sus. Incercati sa gasiti o varianta subtitrata si nu dublata, iar daca subtitrarile sunt in limba engleza, ar fi ideal. Enjoy and HAVE FUN!


Autor:
Roxana Iordache, profesor Shakespeare School

La Shakespeare School limba engleza se invata prin jocuri si mici competitii care ii fac pe copii sa asimileze rapid si cu placere. Personajele Ziggy si Zaggy, create de expertii nostri, vor deveni imediat prietenii si partenerii de joaca ai copiilor!


In continuare, descopera ce invata copilul in clasa a patra la romana si matematica in Ghidul Clasei a patra.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu