characters characters

1/11 - Capacitatea de a asculta in scopul intelegerii limbajului
19-36 luni    Dezvoltarea Limbajului

02 aprilie 2019   
Sa identifice obiectele denumite verbal de adult (asocierea cuvant – obiect)

Sunt utile: jocurile de etichetare a obiectelor din jurul copilului (indicarea obiectelor cu degetul/mana, denumirea obiecte, aprecierea reusitei): Jocul „Ia si da mai departe!”, „Adu-mi o carte/ papusa…”, „Punem jucariile in cos” etc.

Sa asculte mesajele transmise de ceilalti, sa răspunda la intrebari, solicitari si sa puna intrebari.

Sa repete un mesaj verbal simplu atunci cand il aude. Sa comunice in propozitii simple sau cu cuvinte in fraza. Jocuri cu intrebari si raspunsuri (despre obiecte, fenomene, evenimente, povesti ascultate sau personaje preferate): „ Jocul intrebarilor”, „Cine este/cine sunt?” etc.

Sa participe la jocuri/cantece/poezii insotite initial de gesturi si asculta povesti si povestiri scurte, simple pe care le prefera cu un final fericit.

Sa asculte partenerul de comunicare; sa reactioneze adecvat la cuvinte si fraze simple ce exprima situatii cotidiene, procese, actiuni de joc, oameni, animale, plante, obiecte din mediul apropiat, proprietatile si destinatia acestora, la unele contexte exprimate prin prepozitii si adverbe; sa realizeze sarcini propuse de catre adult, compuse din doua actiuni legate semantic.

Sa manifeste dorinta de a vorbi si a invata sunete, cuvinte si expresii noi.

Sa se adreseze verbal adultilor si copiilor cu diferite ocazii, sa puna intrebari. Utile: microinscenari cu jucarii, actiuni ce presupun verbalizarea actiunilor, jocurile libere individuale, in perechi sau grupuri mici.

Sa exprime doleantele si necesitatile sale in forma verbala.

Jocuri in care va fi implicat copilul: „Cu ce vrei sa te joci?”, „Care jucarie iti place cel mai mult?”, „Cine vrea sa...?”.

Sa utilizeze cuvinte care definesc varsta si sexul anumitor persoane, obiecte apropiate si indepartate, nume de persoane, plante, produse alimentare, vestimentatie, mobila, animale domestice si puii acestora, jucarii, parti ale obiectelor (volan, scaune, roti etc.), ale propriilor miscari si actiuni cu jucariile.

Sa manifeste atentie si bunavointa in comunicarea cu persoane din mediul apropiat.

Poti recurge la:

  • reprezentarea materialelor ce reactualizeaza anumite experiente de viata ale copilului,
  • dialoguri pe baza pozelor copiilor, a membrilor familiei, a persoanelor cunoscute.

Sa utilizeze in comunicare partile de vorbire si formele gramaticale frecvent intalnite in vorbirea cotidiana. Sa alcatuiasca propozitii simple si dezvoltate.


Ce poti folosi:

  • jocuri de prezentare a modelelor de vorbire corecta din punct de vedere gramatical.
  • jocuri de intonatie a formelor gramaticale noi si dificile.
  • exercitii verbale: „Unul – multe”, „Ea este – el este”, „Cine – cui”.

Sa pronunte corect sunetele vocale si consoanele mai simple. Sa manifeste activitate verbala independenta in cadrul exercitiilor, jocurilor verbale, actiunilor de joc, actiunilor cu obiectele.

Utile:

  • exersarea rostirii cuvintelor, exercitii de pronuntie corecta a cuvintelor-activitati individuale si in grup.
  • demonstrarea pronuntiei corecte a sunetelor.
  • jocurile didactice si amuzante: „Vorbim tare – vorbim incet”
  • recitarea poeziilor
  • jocurile de recunoastere a animalelor, a personajelor dupa imitarea sunetelor produse de ele.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu