characters characters

(partea a II-a) Cum ajutam copiii sa scape de frica de examene odata instalata

(interviu cu Cristina Honcioiu, specialist Intuitext in educatie)

15 februarie 2019    |   834 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

teama fata de examene
(Aici puteti citi prima parte a interviului)


Care e mesajul corect pe care adultii ar trebui sa-l transmita copiilor in legatura cu aceste lucrari de verificare?

Mesajul corect este ca Evaluarea Nationala/ concursurile sunt niste situatii in care ei vad ce stiu si ce nu stiu, pentru a sti unde sa lucreze in vederea imbunatatirii propriilor achizitii (raportarea la sine), cu relaxare si incredere ca va reusi sa-si imbunatateasca rezultatul.


Ca nu sunt situatii cu totul noi, ci au mai facut asa ceva, ca au timp, iar simularile de la clasa sunt foarte utile in acest sens. inainte de examenul efectiv, daca copilul se simte nelinistit, ii ascultam nelinistea, ii spunem ca e normal sa se simta putin nelinistit, ca a mai facut asa ceva, ii spunem sa respire controlat si rar, sa isi imagineze ceva ce il face sa se simta bine, care il calmeaza etc.


E bine ca adultul (profesor si parinte), daca are vreo problema/ neliniste/ miza legata de participarea copilului la concurs sa si-o lamureasca inainte sa abordeze copilul si sa nu o proiecteze pe copil. Sa nu oblige copilul sa participe la concursuri.

Daca sunt examene cu miza mare, precum cel de la clasa a VIII-a, este foarte important ca elevul sa se pregateasca din timp pentru ele, temeinic, astfel incat sa aiba o siguranta a stapanirii materiei de examen.


Dar abordarea in fata unei note/ calificativ mai putin multumitor?

Este important ca in fata unei note sau a unui calificativ mai putin multumitor sa observi copilul. Astfel, vezi cum se raporteaza el la aceasta situatie. Cum se simte? Ce gandeste despre aceasta situatie?

Ascultare activa este necesara daca sunt emotii mai putin placute traite de catre copil, e important sa-si manifeste supararea, furia, tristetea, teama in prezenta unui adult care nu il intrerupe cu sfaturi si corectari.

Dupa ce s-a produs descarcarea emotionala si copilul pare mai calm, este importanta o discutie despre ceea ce inseamna o nota/ un calificativ. Nu as acorda o importanta mare notei, ci as pune accentul pe ceea ce a facut bine si pe ideea ca sunt aspecte pe care le are de invatat pentru ca ii vor fi de ajutor.

Citeste integral partea a II-a a interviului.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe