characters characters

Nu-ti lasa copilul sa ramana in urma la scoala

Cum ne ajutam copiii sa recupereze materia

13 noiembrie 2019    |   3530 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

nu-ti lasa copilul sa ramana in urma la scoala
(interviu realizat de Claudia Cojocea cu Iuliana Dragan, specialist Intuitext in educatie si profesor pentru invatamantul primar)

Din experienta dvs, cat de frecvent se intampla la clasele primare ca elevii sa ramana in urma cu materia?

Se intampla adesea ca elevii sa ramana in urma la invatatura. Cauzele sunt variate, insa e important sa spunem ca absentele de la cursuri constituie una dintre cauzele majore ale ramanerii in urma. Cel mai des intalnit motiv pentru care un elev nu frecventeaza cursurile este imbolnavirea, urmata de recomandarea medicului de a nu frecventa scoala pentru o perioada de timp.

De asemenea, am intalnit pentru scurte perioade de timp ramaneri in urma la invatatura si la unii dintre elevii care vin zilnic la scoala, insa nu manifesta interes pentru invatare. Lipsa de interes a unor copii pentru activitatea din clasa se intampla adesea cand familia trece prin momente mai dificile si copilul e preocupat de aceste aspecte, cum ar fi neintelegerile intre parinti, spitalizarea unui membru al familiei sau aparitia unui bebelus in familie.

Cea mai problematica forma de ramanere in urma la invatatura se manifesta atunci cand copiii nu au capacitatea cognitiva de a intelege materia de studiu, cand au un grav deficit de atentie sau o slaba motivatie pentru invatare.

Scoala Intuitext


Ce inseamna, pentru parcursul educational al copiilor, sa ramana in urma cu materia? Cat de greu sunt de recuperat notiunile din urma pe masura ce se adauga altele noi?

Cand este ocazionala, elevii recupereaza cu rapiditate ramanerea in urma la invatatura daca se intervine prompt, cu mijloace specifice. De obicei, recuperarea materiei se intampla in clasa, in timpul orelor de studiu, in lectiile alocate pentru activitati la dispozitia invatatorului.

Aceste ore de ameliorare a invatarii, care sunt planificate de obicei dupa evaluarea unor unitati de continut, ajuta elevii sa clarifice anumite elemente neintelese, sa exerseze in contexte noi cunostintele dobandite, sa utilizeze achizitiile anterioare pentru a rezolva probleme practice, intalnite in viata cotidiana.

Pentru elevii care au ramaneri serioase in urma la invatatura, activitatea de remediere se desfasoara etapizat, in timpul dar si in afara orelor de curs, urmarind un parcurs individualizat al invatarii.


Cum pot afla parintii daca cei mici sunt cu materia la zi?

Citeste continuarea interviului.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe