characters characters

Metode de a invinge plictiseala la scoala

Propus de: SuntParinte.ro   |   28 ianuarie 2022    |   820 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

metode de a invinge plictiseala
Cum pot cadrele didactice sa combata monotonia si lipsa de implicare a copiilor in timpul orelor? Iata cateva idei care pot fi utile.

Citeste si:


Cand copilul spune „Ma plictisesc la scoala.”


Metode de predare care mentin atentia copiilor


Metode de a invinge plictiseala la scoala

Studiile arata ca metodele de predare folosite de cadrele didactice sunt asociate cu stari emotionale specifice ale elevilor. Asadar, emotiile pe care copiii le traiesc la scoala sunt influentate, in mare parte, si de metodele de predare alese de profesori. Iata cateva exemple de caracteristici ale metodelor de predare care pot influenta emotiile elevilor: cat de usor este de inteles materialul predate, entuziasmul cadrului didactic, captarea atentiei, lipsa de claritate, dificultatea, ritmul predarii, nivelul asteptarilor profesorului fata de elevi si folosirea exemplelor si suportului vizual. Cu cat metodele de predare folosite au un nivel mai ridicat de entuziasm, capteaza atentia elevilor, au un ritm adecvat capacitatii de intelegere a copiilor si ii ajuta pe copii sa inteleaga mai usor, cu atat copiii declara mai multe emotii pozitive in timpul lectiilor precum placerea de a participa la ore si mai putine emotii negative, precum plictiseala sau neajutorarea.

Iata cateva idei care ii pot ajuta pe profesori sa combata monotonia si plictiseala in randul elevilor.

Folosirea povestilor

Anecdotele, formularea informatiilor sub forma narativa sau includerea povestilor in lectii sunt modalitati prin care cadrele didactice pot capta si mentine atentia copiilor. Informatiile organizate sub forma narativa sunt mai usor de tinut minte, iar copiii tind de asemenea sa tina minte mai usor anecdotele sau povestile inedite pe care profesorii le strecoara in timpul lectiilor. Chiar si in orele de matematica, fizica sau geografia pot fi integrate povesti interesante pentru copii, din viata oamenilor de stiinta, despre descoperiri importante sau alte evenimente relevante pentru lectia predata.

Momente de joaca si miscare fizica

Mai ales pentru clasele primare, momentele de joaca sau miscare fizica pot trezi atentia copiilor si ii pot ajuta sa se concentreze mai bine in restul orei.

Implicarea elevilor in conversatie

Lectiile la care copiii participa activ, oferind raspunsuri sau descoperind treptat notiunile noi sunt mai putin monotone decat cele in care elevii doar asculta si iau notite.

Incurajarea intrebarilor din partea copiilor

De-a lungul lectiei, cadrele didactice pot oferi copiilor ocazia de a adresa intrebari legate de materialul predat, astfel incat sa se asigure ca acestia pot urmari ritmul predarii.

Surprize si elemente noi

Schimbarea structurii orei din cand in candsi includerea de activitati noi sau inedite (de exemplu, o ora de matematica dedicata jocurilor bazate pe calcule matematice, experimente) n timpul lectiilor sunt metode eficiente de a combate monotonia la scoala.

Materiale diverse

Materialele video educative, schemele, fisele de lucru, materialele audio, imaginile care ajuta la intelegerea lectiei sunt utile pentru mentinerea atentiei si interesului copiilor.

Lista de dorinte ale copiilor

La inceputul semestrului sau la inceputul unui nou capitol, cadrele didactice ii pot intreba pe copii ce activitati si-ar dori sa realizeze in clasa, legate de continutul lectiilor care urmeaza. Poate fi vorba de experimente, proiecte de clasa, vizite la muzee sau alte destinatii, alegerea modalitatilor de evaluare etc.


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe