De vorba cu prof. Marian Cirlig, despre saptamana „Sa stii mai multe, sa fii mai bun”
De vorba cu prof. Marian Cirlig, despre saptamana „Sa stii mai multe, sa fii mai bun”
1. Ca parinte, dar si ca profesor care credeti ca este formula unei educatii de succes?
Formula unei educatii de succes este reprezentata de un real si constructiv parteneriat intre scoala-familie-comunitate.
Scoala treuie sa-si reconsidere modul de abordare a procesului instructiv-educativ (planuri-cadru, programe scolare, activitatea didactica de la clasa).
Familia trebuie sa inteleaga rolul de partener al scolii si ca sunt multe elemente din educatia copilului care nu pot fi formate decat in mediul familial. „Profesia” de parinte se invata si nu este cu jumatate de norma.
Comunitatea - stabilirea invatamantului ca prioritate zero si o finantare pe masura.
2. Care sunt valorile ca ar trebui sa apara, din punctul dumneavoastra de vedere, in “ADN-ul educatiei“ oricarui copil?
Respectul, toleranta, empatia, autodepasirea, a sti sa inveti.
3. Va implicati in proiectul ”Sa stii mai multe, sa fii mai bun” („Scoala Altfel”), un proiect cu mare priza la elevi. Ce plus considerati ca aduce in viata lor?
„Scoala Altfel” propune un alt mod de abordare a activitatii de invatare. Prin activitatile propuse implica elevul in viata reala, sa aplice, sa reconsidere utilitatea unor cunostinte si capacitati, invata sa socializeze.
4. Ce inseamna pentru dumneavoastra o “altfel de scoala”?
O „altfel de scoala” presupune modelarea procesului de invatare pe caracteristicile elevului, pe teoria inteligentelor multiple. Elevulului trebuie sa ii placa ceea ce invata, sa invete prin „a face”.
5. Cum vi se pare actuala generatie de elevi fata de generatiile trecute? Cum credeti ca ii putem atrage spre o invatare placuta, consistenta si interactiva?
Actuala generatie de elevi poarta amprenta societatii in care traieste. Actualii elevi sunt mult mai activi, au spirit critic, au mult tupeu, isi cunosc drepturile, dar respecta mai putin indatoririle. Sunt mai putin motivati si nu mai vad in scoala un mijloc de a reusi in viata.
6. Ce materiale si/ sau resurse folositi pentru a fi in pas cu noua generatie?
Mijloacele de tehnologia informatiei: pc, videoproiector, tv, radio cd, camera foto si video, softuri educationale, internet.
7. Cum aduceti starea de bine la clasa, ca baza pentru o lectie reusita si eficienta?
Starea de bine de la clasa se poate asigura prin empatie, implicarea elevului in activitatile de invatare, identificarea utilitatii practice a cunostintelor, insuflarea unei atmosfere pozitive in clasa.
8. Cum reusiti sa creati o relatia apropiata cu elevii dumneavoastra? O relatie bazata pe respect si armonie?
Mi-am privit intotdeauna elevii ca niste oameni maturi in devenire. Inainte de a-mi fi elevi, ei mi-au fost prieteni si am incercat sa pun acest aspect la baza construirii relatiei cu ei. Respectul reprezinta una dintre valorile la care am tinut si tin foarte mult.
Marian Cirlig este profesor pentru invatamantul primar si tehnologia informatiei si Director al Scolii Gimnaziale Dimitrie Ion Ghica, Radovanu, Calarasi. Ne-a vizitat impreuna cu clasa a V-a A si a V-a B in cadrul saptamanii „Sa stii mai multe, sa fii mai bun”. Pentru elevii participanti, echipa Intuitext a pregatit ateliere de grafica digitala, de dezvoltare-programare, o vizita plina de provocari la studioul de inregistrari si in departamentul educational, unde au realizat ce usor este sa inveti cu placere.
Citeste si alte articole din aceasta tema
-
Interviu. Codruta Florea: "Sa protejam ceea ce invatam sa iubim - incredibila viata salbatica care ne inconjoara."
Codruta Florea face parte din echipa Romania Salbatica din 2019 si este creatoare de continut, researcher, traducator si asistent de productie pentru proiectele derulate alaturi de echipa România Salbatica si NTD Film. Este implicata in organizarea LYNX Festival si este membru fondator al Asociatiei România Salbatica.
-
Interviu cu Silvia Ciubotaru Guta, coordonatoarea Laboratorului Ideo Ideis - ateliere de explorare personala si dezvoltare comunitara
Silvia Ciubotaru Guță este coordonatoarea Laboratorului de explorare personala si dezvoltare comunitara din cadrul Festivalului de Teatru Ideo Ideis din Alexandria.
-
Interviu cu Simona Ciff, psiholog si psihoterapeut. Partea a doua
Interviu cu Simona Ciff, psiholog si psihoterapeut. Partea a doua: despre motivatia pentru invatare versus disciplina in invatare, mituri legate de invatare si modalitati prin care parintii pot sa ofere copiilor un an scolar viitor mai bun.
Adauga tu primul comentariu: