characters characters

Cand profesorii nu se inteleg cu parintii

Atitudini ale parintilor pe care profesorii le considera dificile

Propus de: SuntParinte.ro   |   15 martie 2016    |   7869 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

Comunicare deficitara parinte profesor
Activitatile unui cadru didactic nu se rasfrang doar asupra elevului, ci si a parintilor, vrand-nevrand. Din acest motiv se spune ca, in procesul invatarii exista 3 actori implicati: cadrele didactice, elevii si parintii.

Pentru ca cei trei sa coopereze cat mai bine, comunicarea dintre ei este esentiala. Am vorbit despre problemele care apar atunci cand cadrul didactic are o atitudine prea critica fata de copil, dar si despre situatiile in care atitudinile profesorilor dau nastere la situatii regretabile de abuz emotional asupra elevilor.

Privim astazi situatia si din perspectiva cadrelor didactice, scotand in evidenta o serie de atitudini ale parintilor care ii pot pune in dificultate pe profesori.


Iata cateva dintre atitudinile pe care este bine sa incerci sa le eviti pentru a comunica mai usor si mai eficient cu profesorii copilului tau.

  • „Copilul meu e special.”
    Copilul nu e aproape niciodata vinovat, el nu ar putea gresi, ceilalti sunt intotdeauna vinovati. Parintele cu aceasta atitudine nu ia in seama feedback-ul profesorilor, colegilor sau altor parinti referitor la comportamentul propriului copil.
    Recomandare: Desigur ca fiecare copil este special si unic. Insa la fel de adevarat este ca fiecare copil inca invata care sunt reactiile adecvate in diferite situatii, iar rolul adultilor din jurul lui este sa se asigure ca are ocazia sa invete. Incearca sa privesti lucrurile in mod obiectiv atunci cand profesorul iti ofera feedbackdespre copilul tau si sa verifici aceste informatii si din perspectiva copilului.
  • „Sigur putem gasi o solutie mai usoara.”
    Cand parintele e convins ca nu trebuie sa il incurajeze pe copil sa depuna efort pentru invatare, ci sa ii ofere solutii simple (de exemplu, sa caute rezolvarea unei probleme pe internet).
    Recomandare: Uneori temele sau proiectele primite de la scoala de catre copil sunt prea dificile pentru el sau par a nu avea nicio contribuitie la evolutia copilului tau. Iar atunci, efortul depus pentru ele pare a fi fara sens. Cu toate acestea, chiar daca valoarea lor educativa nu este evidenta in mod imediat, copilul poate invata din aceste sarcini scolare sa fie perseverent, sa gaseasca solutii si strategii inedite, sa caute si sa aleaga informatiile relevante. Iar aceste abilitati ii vor fi utile toata viata.
  • „Apelez direct la autoritatea directorului scolii.”
    Inainte de a discuta cu cadrul didactic despre o problema care il vizeaza pe acesta, parintele merge direct la directorul scolii.
    Recomandare: Ca parinte, este important sa iti arati deschiderea si bunavointa fata de cadrul didactic atunci cand apare o problema pe care consideri ca trebuie sa o rezolvi. Daca ai apelat la cadrul didactic si nu ati gasit o solutie, cere-i sa discutati impreuna cu directorul.
  • „Sunt alaturi de copilul meu tot timpul.”
    Parintele se implica in scrierea temelor, vine la scoala in fiecare zi, incercand sa controleze cat mai mult comportamentul copilului.
    Recomandare: Ai incredere in copilul tau ca se poate adapta la scoala. In afara de cunostintele pe care le asimileaza la clasa, experienta scolii il ajuta pe copil sa devina independent, sa interactioneze cu alti copii si sa rezolve probleme pe cont propriu. Lasa-l pe copil sa isi faca singur temele si ajuta-l cu sfaturi (nu cu realizarea temei propriu-zise) atunci cand intampina dificultati.
  • „Comunic tot timpul cu profesorul copilului meu.”
    Parintele apeleaza la cadrul didactic pentru a verifica ce teme are copilul sau ce trebuie sa aduca la scoala, indiferent de ora sau zi.
    Recomandare: Afla care sunt orele intre care cadrul didactic este disponibil pentru a comunica cu parintii si incearca sa le respecti. Poti propune formarea unui grup de discutii al clasei, la care sa aiba acces toti parintii copiilor si profesorii care predau la clasa, pentru o comunicare mai eficienta. Poti folosi aplicatia Grupul Clasei pentru a face acest lucru: cauta scoala copilului tau, verifica daca exista deja creat grupul clasei iar daca nu, creeaza-l tu si invita sa se alature si alti parinti si cadrele didactice.
  • „Nu am timp sa ajung la sedinta cu parintii.”
    Parintele lipseste de la sedintele sau intalnirile cu profesorii copilului.
    Recomandare: Sigur ca uneori este imposibil sa ajungi la sedinta cu parintii. Dar oricand poti telefona profesorului diriginte sau invatatorului pentru a stabili impreuna o ora la care poti veni la scoala pentru a discuta despre copilul tau.
  • „Nu am incredere in scoala, in cadrele didactice si in invatamant in general.”
    Parintele simte nevoia sa ia apararea copilului tot timpul, fiind convins ca scoala este de fapt o experienta traumatizanta pentru copil.
    Recomandare: Sistemul de invatamant este departe de a fi perfect, insa exista scoli in care copiii se pot bucura de o educatie care sa ii ajute sa isi puna in valoare potentialul. In plus, aminteste-ti ca exista in continuare cadre didactice dedicate si foarte bine pregatite, care merita increderea si cooperarea ta.

Pornind de la premisa ca scoala in general si cadrele didactice in particular sunt partenerii tai, care au acelasi scop ca si tine, poti evita atitudini care fac comunicarea mai dificila si poti coopera mai usor astfel incat educatia copilului tau sa fie un proces lin si armonios.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe