Clasa a III-a: Cum invata copilul matematica? MateMagia Infruntarea
„Matematica inseamna 50% formule, 50% demonstratii si 50 % imaginatie.”
Un copil de clasa a III-a ar demonstra cu usurinta ca, teoretic, definitia de mai sus nu este corecta. Daca ne gandim mai mult, ne dam seama insa ca fara imaginatie, matematica nu are prea mult sens.
Imaginatia este esentiala in ceea ce priveste conceptele matematice, mai ales atunci cand vine vorba de a oferi unui copil explicatii despre acestea. Cei mai multi parinti isi amintesc de modul in care au fost nevoiti sa apeleze la diverse situatii ipotetice din care copilul sa deduca ce inseamna a imparti sau a inmulti.
Tot la imaginatie a apelat si INTUITEXT atunci cand a creat produsul MateMagia Infruntarea.
Pentru ca orice parinte stie cat de usor este distras copilul de la exercitiile clasice de matematica, realizate „cu creionul pe hartie”, Infruntarea il transforma pe copil intr-un erou care continua lupta inceputa in prima parte a trilogiei MateMagia, impotriva maleficului Mordeus.
Vezi mai multe detalii despre acest produs.
Folosind imaginatia ca arma principala de „cucerire” a matematicii, specialistii au inclus in produs:
- explicatii ale notiunilor noi in cadrul unor rezumate teoretice
- jocuri educationale contratimp
- probleme cu rezolvare asistata
- teste de verificare cu grad crescator de dificultate
- statistici care reflecta performanta copilului
Cum altfel il poti ajuta pe copil sa invete matematica?
2. Ajuta-l sa exerseze inmultirea printr-o metoda alternativa.
3. Incurajeaza gandirea logica a copilului.
4. Incurajeaza-l sa foloseasca, atunci cand este posibil, elemente palpabile care sa il ajute sa exerseze diverse operatii matematice.
5. Dupa ce te convingi ca a inteles lectia si dupa ce si-a terminat temele, ii poti cere sa creeze cateva exercitii care sa cuprinda notiunile recent invatate, insa sub forma unui joc pentru a nu gasi propunerea ta plictisitoare. Este o buna modalitate de evaluare, dar si de exersare a cunostintelor.
6. Daca intampina dificultati in retinerea unor reguli (de exemplu, ordinea efectuarii operatiilor), incurajeaza-l sa isi faca o schema cu aceasta regula. Este important ca informatiile esentiale sa fie scoase in evidenta prin culori si dimensiuni diferite ale cifrelor sau literelor. Astfel, poate sa aiba in permanenta langa el aceasta schema si o poate consulta atunci cand nu este sigur ca rezolva corect exercitiile.
Citeste si alte articole din aceasta tema
-
VIDEO: Schema liniara a unei propozitii. Cum se realizeaza
In clasa a treia, la limba romana, copiii incep sa invete despre partile de vorbire si de propozitie. Una dintre metodele prin care li se explica aceste lucruri elevilor o reprezinta schema liniara a unei propozitii.
-
VIDEO: Ortogramele “sau / s-au” si “iau / i-au” 3
Copilul tau ezita atunci cand trebuie sa scrie “s-au” ori “i-au”? Ortogramele se numara printre acele lucruri care, odata invatate gresit, se corecteaza cu dificultate mai tarziu. Multi copii au dificultati in a intelege regulile care stau la baza celor mai frecvente ortograme si fac deseori greseli.
-
VIDEO: Adjectivul. Identificare si analiza 5
Vrei sa fii un parinte bun si sa ai un copil fericit. Ii spui adesea copilului tau ca trebuie sa fie cuminte. Cuvintele “bun”, “fericit”, “cuminte” sunt adjective. Aceste parti de vorbire sunt extrem de frecvente in comunicarea dintre noi si sunt de asemenea, obiectul lectiilor de limba romana pe care le va invata copilul tau in clasa a treia. Cum te vei asigura ca aceste lectii vor fi mai usoare pentru copilul tau?
Adauga tu primul comentariu: