characters characters

Ce cunostinte trebuie sa aiba copilul la matematica la finalul clasei a doua?

Propus de: SuntParinte.ro   |   28 iunie 2011    |   12409 vizualizări

Varsta: 8 ani.

Ce trebuie sa stie copilul la sfarsitul clasei a douaCopilul tau a incheiat clasa a doua in aceasta vara. Ce ar trebui sa stie la matematica?
Iata cateva dintre cunostintele si abilitatile pe care ar trebui sa aiba un copil cand termina clasa a doua: sa stie sa scrie numerele de la 0 la 1000, sa ordoneze crescator si descrescator si sa compare numerele de la 0 la 1000, sa faca adunari si scaderi cu aceste numere cu trecere peste ordin.

 

 

 

 

Afla mai multe urmarind materialul video urmator.

 

 

Iata si obiectivele de invatare specificate de programa la matematica pentru clasa a doua si cateva activitati pe care le poti face impreuna cu copilul tau.


1. Cunoasterea si utilizarea conceptelor matematice.

  • Sa inteleaga sistemul zecimal de formare a numerelor (din sute, zeci si unitati), utilizand obiecte pentru justificari.

  • Sa scrie, sa citeasca numerele naturale de la 0 la 1000; sa compare si sa ordoneze numerele naturale mai mici decat 1000, utilizand simbolurile: <, >, =.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    -    exercitiile de numarare din doi in doi sau trei in trei (crescator sau descrescator)
    -    compararea numerelor in viata de zi cu zi (de exemplu, compararea preturilor obiectelor din magazine).

 

  • Sa efectueze operatii de adunare si de scadere:
    - cu numere naturale de la 0 la 100 fara si cu trecere peste ordin,
    - cu numere naturale de la 0 la 1000 fara si cu trecere peste ordin,
    - sa verifice rezultatule obtinute folosind proba adunarii sau a scaderii,
    - sa afle un numar necunoscut in cadrul unor operatii de adunare sau de scadere.


2. Explorarea si rezolvarea de probleme

  • Sa recunoasca forme plane si spatiale; sa clasifice figuri geometrice sau obiecte dupa criterii variate.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - jocuri de constructie, cele care presupun identificarea interiorului sau exteriorului unei figuri geometrice,
    - desenarea si decuparea figurilor geometrice.

 

  • Sa utilizeze unitati de masura pentru timp si unitati monetare.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - verifica daca stie sa citeasca ceasul mecanic, dar si pe cel cu afisaj electronic,
    - intreaba-l care sunt monedele sau bancnotele necesare pentru a cumpara un obiect cu un anumit pret
    - cere-i sa realizeze schimburi echivalente de bani (de exemplu, sa stie sa schimbe o bancnota de 5 lei in mai multe de 1 leu sau o moneda de 50 de bani in mai multe monede.)

 

  • Sa exploreze modalitati variate de compunere si descompunere a numerelor.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    -ii poti propune copilului exercitii de compunere si descompunere a numerelor, folosind suma si diferenta.

 

  • Sa estimeze ordinul de marime al rezultatului unei operatii pentru a limita erorile de calcul.

 

  • Sa rezolve probleme care presupun o singura operatie dintre cele invatate si sa rezolve probleme care presupun cel putin doua operatii de adunare sau scadere.
    Folosind obiecte sau desene simple (liniute, cercuri), copilul trebuie sa poata rezolva probleme care presupun o operatie de adunare sau scadere si sa inteleaga in mod corect expresiile care exprima adunarea (“au venit”, “au fost adaugate” etc) sau scadere (“s-au pierdut”, “au plecat” etc).

 

  •  Sa formuleze, oral si in scris, exercitii si probleme cu numere, care se rezolva printr-o singura operatie.
    Ce activitati poti face cu copilul
    - cere-i sa formuleze exercitii noi pornind de la obiecte, de la numere date sau de la un model dat.

 

  •  Sa sesizeze asocierea dintre elementele a doua categorii de obiecte (siruri, numere mai mici ca 1000) pe baza unor reguli date si sa continue modele repetitive reprezentate prin obiecte sau numere.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - ii poti propune copilului exercitii de creare a unor siruri de numere dupa o regula data sau de completare a sirurilor de numere.

 

  • Sa extraga informatii din tabele si liste, sa colecteze datele obtinute prin observare directa, sa reprezinte datele in tabele.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    Activitatile in care copilul observa si aduna date in tabele, le compara sau le sorteaza solicita aceasta abilitate a copilului.

 

  • Sa masoare si sa compare lungimea, capacitatea sau masa unor obiecte folosind unitati de masura nestandard adecvate, precum si unitatile de masura standard: metrul si litrul.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - il poti antrena pe copil in jocuri care sa presupuna masurarea unor obiecte sau distante folosind unitati de masura nestandard (cu palma, cu creionul etc.), dar si in cele cu metrul si litrul, verificand daca stie sa aleaga unitatea de masura potrivita pentru masuratoare. (“Cu ce masuram distanta?”, “Cu ce masuram volumul?”. De asemenea exerseaza cititul orelor, astfel incat  copilul sa cunoasca orele fixe pe ceas, precum si sfertul si jumatatea de ora.

 
3. Comunicarea utilizand limbajul matematic

  • Sa exprime oral, in cuvinte proprii, etape ale rezolvarii unor probleme.
    Aceasta abilitate presupune reformularea in cuvinte proprii a enuntului, utilizarea unor scheme sau explicarea in cuvinte proprii a rezolvarii problemei.


4. Aplicarea matematicii in contexte variate

  • Sa manifeste disponibilitate in utilizarea numerelor si a calculelor in viata cotidiana.
Il poti ajuta sa isi dezvolte o atitudine pozitiva si interes fata de utilizarea matematicii in viata cotidiana propunandu-I diverse jocuri de matematica
 

Tu cum verifici cunostintele de matematica ale copilului tau in aceasta vacanta?

Comentează:
4 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    Ariana    03.01.2021 - 21:59
    200+200=4000
  • Utilizator Anonim
    G    30.08.2012 - 17:56
    Sa efectueze operatii de adunare si de scadere:
    - sa afle un numar necunoscut in cadrul unor operatii de adunare sau de scadere.
  • Utilizator Anonim
    alt carcotas    16.08.2011 - 16:19
    la clasa a II-a cand elevul abia a depasit stadiul de gandira 0 nu se poate vorbi de figuri geometrice! Figurile geometrice apartin lumii geometriei in care DEFINITIA joaca un rol important. La clasa a II-a avem doar FORME geometrice.
  • Utilizator Anonim
    un carcotas    16.08.2011 - 16:14
    De numar necunoscut intr-o operatie de adunare sau scadere nu se vorbeste in curriculum pentru clasa a II-a?

Citeste si alte articole din aceasta tema

  • VIDEO: Clasele primare - aflarea termenului necunoscut
    VIDEO: Clasele primare - aflarea termenului necunoscut 8
    22 noiembrie 2013   

    Iti mai amintesti problemele de matematica in care trebuia sa afli termenul necunoscut? Tu cum il ajuti pe copilul tau sa le rezolve? In clasa intai si in clasa a doua, copiii intalnesc exercitii care solicita aflarea termenului necunoscut dintr-o adunare sau scadere. In clasele urmatoare, copiii vor avea de rezolvat probleme de aflare a termenului necunoscut intr-o inmultire sau impartire.

  • VIDEO: Scaderea numerelor naturale cu trecere peste ordin
    VIDEO: Scaderea numerelor naturale cu trecere peste ordin 4
    28 ianuarie 2013   

    In clasa a doua, copiii invata sa rezolve scaderi cu trecere peste ordin. “12- 5” este un exemplu de scadere care presupune trecerea peste ordin, deoarece pentru a o rezolva, este necesar imprumutul la ordinul zecilor. Copiii pot intampina dificultati atunci cand realizeaza pentru prima data acest tip de scaderi.

  • Ce cunostinte de limba romana trebuie sa aiba copilul la finalul clasei a doua?
    Ce cunostinte de limba romana trebuie sa aiba copilul la finalul clasei a doua?
    28 iunie 2011   

    Al doilea an de scoala l-a invatat pe copil o multime de lucruri noi. Iata cateva dintre ele: cititul cursiv cu intonatie si cu respectarea semnelor de punctuatie, identificarea cuvintelor din propozitie, silabelor din cuvinte si a literelor din silabe, ordonarea logica a cuvintelor in propozitie, cuvintele cu inteles asemanator sau cu inteles opus, construirea unor texte pe baza unor imagini, intelegerea mesajului unui text si asezarea in pagina a unui text, asezarea unor propozitii in ordine l

Mai multe