characters characters

10 tehnici de verificare a cunostintelor

Propus de: SuntParinte.ro   |   18 mai 2021    |   1005 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

10 tehnici de verificare a cunostintelor
Cand vrem sa ii ajutam pe copii sa invete, ne concentram deseori asupra metodelor eficiente de invatare, asupra resurselor alternative sau asupra metodelor de predare eficiente. Dar un aspect esential al invatarii este intelegerea: inainte de a-i ajuta sa retina informatii noi, trebuie sa fim siguri ca cei mici le-au inteles. Iata 10 activitati prin care profesorii pot verifica in clasa daca elevii au inteles informatiile predate. Parintii le pot adapta pentru a le folosi acasa, atunci cand isi ajuta copiii la teme.

Citeste si:

10 feluri in care il poti ajuta pe copil sa invete

Metode de autoevaluare a cunostintelor


„Semaforul invatarii”

In timpul exercitiilor prin care verifica daca au inteles lectia, copiii folosesc cartonase de diferite culori pentru a comunica trei stadii in care se afla: rosu (stop, am nevoie de ajutor), verde (am inteles, pot merge mai departe), galben (sunt putin confuz). Profesorul isi formeaza astfel o imagine de ansamblu asupra nivelului de intelegere in clasa si identifica in acelasi timp copiii care au nevoie de explicatii suplimentare.

„Inventeaza intrebari”

Elevii scriu 10 intrebari ale caror raspunsuri sunt oferite, direct sau indirect, de lectia predata sau capitolul recapitulat. Activitatea ii ajuta pe copii sa isi dezvolte abilitatile metacognitive si sa priveasca materialul invatat din perspectiva opusa celei cu care sunt obisnuiti.

„Si ce daca?”

Copiii identifica ideea principala din lectie si spun de ce este importanta. Este o modalitate prin care copiii descopera singuri importanta practica a lucrurilor invatate la scoala, crescand astfel motivatia si interesul pentru invatare.

„Explica printr-o analogie”

Elevii sunt rugati sa explice ideea principala a lectiei gasind o analogie sau o situatie similara din alte materii sau din alte lectii.

„Momentul neclaritatii”

Copiii sunt intrebati „Ce te frustreaza sau te face sa fii confuz in legatura cu ceea ce ti s-a predat?”. Intrebarea este importanta din mai multe motive: in afara de faptul ca profesorul poate afla ce trebuie sa explice mai clar, copiii invata ca neclaritatea sau confuzia sunt aspecte normale ale invatarii. Confuzia este semnul ca informatii noi incearca sa isi gaseasca locul printre alte informatii vechi.

„Ilustratia”

Copiii deseneaza o imagine care ilustreaza relatia dintre notiunile invatate sau exemplifica un fenomen invatat.

„3-2-1”

Copiii scriu trei lucruri pe care le-au invatat, doua lucruri pe care le-au gasit interesante in timpul lectiei si o intrebare pe care o au legata de lectie.

„Anticiparea…”

La inceputul lectiei, copiii isi stabilesc un scop de invatare, iar la final, verifica daca l-au atins. Este o tehnica utila pentru orele de stiinte, dar si pentru limbi straine sau ore care predau abilitati practice.

„Minutul de scriere…”

Intr-un minut, la finalul orei, elevii scriu pe hartie tot ce isi amintesc din lectia invatata. Este o modalitate simpla prin care copiii sunt ajutati sa memoreze mai usor lectia, dar si sa identifice ideile principale ale acesteia.

„Postarea online”

Elevii sunt rugati sa scrie sub forma unei postari pentru retelele sociale gandul/ideea orei cu care au ramas. Desigur, nu este nevoie sa publice postarea pe o retea online.

 

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe