characters characters

9/15 - Numere si cifre de la 1 la 10
Grupa mare    Matematica

13 noiembrie 2013   

Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa recunoasca si sa denumeasca cifrele de la 1 la 10.
    (Exemplu: spune corect cifrele fie ca sunt asezate in ordine crescatoare: 1,2, 3, fie ca sunt asezate pe sarite: 5,8,3)
  • Sa numere corect in ordine crescatoare şi descrescatoare sau de la un numar dat.
    (Exemplu: numara „inainte“ de la 6 la 10 si „inapoi” de la 9 la 3)
  • Sa alcatuiasca sirul crescator de la 1 la 10, intelegand „cresterea” cu un element de la un numar la urmatorul.
    (Exemplu: numarul 7 este alcatuit din 6 obiecte la care se mai adauga unul);
  • Sa descopere cifra care lipseste intr-un sir dat.
    (Exemplu: din sirul 4, 5, …., 7, 8, spune ca lipseste 6)
  • Sa scrie cifrele de la 1 la 10, cu sau fara ajutor.
    (Exemplu:scrie peste modelul punctat al cifrei sau, in spatiu liber, scrie cifre fara sprijin)
  • Sa puna in corespondenta cifra cu cantitatea de obiecte si invers.
    (Exemplu: cifrei 9 ii asociaza o multime cu 9 obiecte, iar unei multimi cu 7 obiecte ii va corespunde cifra 7)
  • Sa compuna/descompuna un numar de la 1 la 10, gasind cat mai multe variante. (Exemplu: imparte 4 mere lui Teo si Anei astfel: Ana primeste 3 mere, Teo primeste 1 mar sau Ana primeste 2 mere, Teo primeste 2 s.a.m.d.)
  • Sa aplice in viata cotidiana cunostintele invatate.
    (Exemplul 1: cand imparte bomboanele cu prietenii descompune un numar dat de bomboane; Exemplul 2: cand compara doua gramezi de mere, le numara si decide care e numarul mai mare si afla care e gramada cu mai multe mere).

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    olesea    18.10.2017 - 20:29
    nu inteleg