characters characters

8/11 - Indicatii de orientare
Clasa a IV-a    Engleza

Propus de: Shakespeare School   |   13 octombrie 2014    |   4719 vizualizări

*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/centralasian/5541430048


Excuse me, do you speak English?
– probabil ca ati auzit sau chiar ati spus asta, atunci cand va aflati in cautarea unui loc anume intr-o tara straina. Ei bine, pentru ca este extrem de important sa stim cum sa oferim, dar si sa cerem indicatii in limba engleza, astazi ne propunem sa invatam cum sa ne descurcam atunci cand avem nevoie de ajutor intr-un oras pe care nu-l cunoastem. Ready for our next adventure?


Iata un video pentru copii care exemplifica toate expresiile utile pentru a da indicatii de orientare in limba engleza:

Ne propunem sa invatam urmatoarele cuvinte si expresii uzuale: go/walk straight ahead (mergi drept in fata), turn left/right (fa stanga/dreapta), opposite (vizavi), next to (langa), on the left/right (in stanga/dreapta), behind (in spatele), in front of (in fata), far (departe), near (aproape).


DRAWING TIME!

Materiale necesare: 11 coli albe, creioane colorate

Pentru fiecare cuvant/expresie de mai sus, veti desena impreuna cu cel mic un desen schematic, care sa ilustreze intelesul cuvantului. Pentru acele cuvinte si expresii care se refera la directia de mers, nu trebuie sa desenati altceva decat o strada si o sageata care sa indice directia dorita. Pentru cuvintele care arata pozitia, desenati o strada si doua case, pe care le veti pozitiona in functie de cuvantul pe care doriti sa-l ilustrati. Nu uitati sa scrieti langa fiecare desen, cuvantul sau expresia corespunzatoare. Odata terminate toate desenele, afisati-le pe un perete sau intindeti-le pe podea, astfel incat sa le puteti vedea pe toate.


SIMON SAYS...

Mai tii minte jocul Simon says...? Ei bine, acest joc dinamic se pliaza foarte bine pe tema indicatiilor pentru ca implica miscare si orientare. Pe scurt, regula este urmatoarea: unul dintre voi este cel care da instructiunile (incepe tu, pentru a-i oferi un exemplu celui mic, dupa care lasa-l si pe el). Daca celalalt aude "Simon says...", atunci trebuie sa faca ceea ce spune Simon. Daca nu aude, nu trebuie sa faca nimic. In cazul in care urmeaza instructiunea fara sa fi auzit cuvintele magice "Simon says...", atunci va pierde puncte. Iata cateva exemple de instructiuni:

  • (Simon says...) walk straight ahead!
  • (Simon says...) turn left/right!
  • (Simon says...) go behind/next to the sofa!
  • (Simon says...) stand in front of the desk!

LET’S GET A MAP!

Materiale necesare: o harta a unui oras/o coala A4 si instrumente de scris si desenat

Si pentru ca atunci cand vorbim despre a da si a primi indicatii, ne gandim automat la harti, pentru urmatoarea activitate vom avea nevoie de... o harta. Puteti fie cauta si imprima una de pe internet, fie desena una voi insiva. Este foarte important insa sa fie o harta cat mai simpla si mai liniara a unui ORAS (de preferinta, doar cateva strazi). Pe aceasta harta, fixati cateva puncte de interes, cum ar fi cinema, restaurant, train station etc. Apoi, fiecare dintre voi va fi pe rand atat turist, cat si localnicul care da indicatiile. Turistul trebuie sa-si aleaga un punct de plecare si o destinatie (exemplu: I am at the cinema and I want to get to the train station), iar localnicul trebuie sa-i dea indicatiile necesare (exemplu: Walk straight ahead, turn right and the train station is will be on your left). Ca sa faceti jocul putin mai solicitant, dupa ce deja v-ati obisnuit cu harta, scopul localnicului ar putea fi acela de a gasi cea mai complicata si mai lunga ruta posibila.

De asemenea, o alta varianta a acestui joc este aceea cand unul dintre participanti isi fixeaza o destinatie, pe care insa nu o divulga celuilalt. Tot ce are voie sa spuna este punctul de plecare si pe unde merge pentru a ajunge la destinatie, astfel incat partenerul sa poata ghici unde vrea sa ajunga, urmarind traseul pe harta.


CAN YOU FIND YOUR WAY AROUND YOUR HOUSE?

Atunci cand vizitam casa cuiva pentru prima oara, mai ales daca este vorba despre o casa mare, avem nevoie de indicatii pentru a ajunge la o anume camera. Astfel, pentru urmatoarea activitate, ne vom folosi propria casa drept material didactic, jucand pe rand rolul de gazda si de musafir. Musafirul se va ridica si va urma la propriu indicatiile gazdei, incercand sa ignore faptul ca stie deja unde se afla fiecare camera.


ROLE PLAY: VISITING A FOREIGN CITY

Asa cum v-am obisnuit, fiecare lectie se incheie cu un joc de rol, pe cat de distractiv, pe atat de util in viata reala. Ne vom imagina asadar ca suntem intr-un oras strain, de exemplu Londra, pentru ca suntem deja familiarizati cu obiectivele turistice. Pe rand, unul dintre voi va fi turistul, iar celalalt localnicul. Iata un exemplu de dialog (nu uitati sa folositi cat mai multe dintre cuvintele invatate astazi):

Tourist: Excuse me, how can I get to Buckingham Palace?

Local: You have to walk straight ahead, then turn left, walk straight ahead again and then turn right. You’ll see the palace on your left.

Tourist: Is it opposite the Big Ben?

Local: No, it isn’t, but it’s not far from it.

Tourist: OK, thank you!


Aceasta a fost lectia noastra de astazi. Speram ca ceea ce ati invatat se va dovedi util atunci cand calatoriti in strainatate. Nu uitati ca este foarte important sa folositi limba engleza ori de cate ori aveti ocazia, chiar daca poate stiti cum sa ajungeti la Buckingham Palace… HAVE FUN! :)


Autor: Roxana Iordache, profesor Shakespeare School

La Shakespeare School limba engleza se invata prin jocuri si mici competitii care ii fac pe copii sa asimileze rapid si cu placere. Personajele Ziggy si Zaggy, create de expertii nostri, vor deveni imediat prietenii si partenerii de joaca ai copiilor!


In continuare, descopera ce invata copilul in clasa a patra la romana si matematica in Ghidul Clasei a patra.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu