characters characters

11/13 - Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 10 000
Clasa a III-a    Matematica

21 noiembrie 2013    |   1035 vizualizări
Utilitatea jocului:
consolidarea algoritmului de efectuare a adunarii si scaderii

Materiale folosite:
un cub de dimensiuni mari, coli de scris, creioane, marker

Desfasurarea jocului:

  • Pe fiecare fata a unui cub de dimensiuni mari, lipeste o eticheta pe care sunt scrise semnele plus sau minus urmate de un numar cuprins in intervalul 0 – 10 000. Exemplu de etichete: +1 276, ─999, +4 657, ─3 500, +5 540, ─79. Da fiecarui jucator o foaie si un creion pentru a efectua calculele. Fiecare jucator noteaza punctele obtinute prin efectuarea operatiilor. Fiecare rezultat corect se va puncta cu 1 punct.
  • Asezati-va pe covor sau pe iarba. Spune-le ca jocul va dura 10-15 minute. Fiecare va rostogoli cubul cand ii va veni randul. Conducatorul, adica unul dintre participanti, spune un numar (de ex. 4 000) si rostogoleste cubul. Din numarul anuntat, pe foaie, aduna sau scade numarul de pe fata de deasupra (de ex. 4 000 + 1 276). Cubul trece la urmatorul jucator, acesta rostogoleste cubul si aduna sau scade din numarul anuntat de catre conducator, numarul de pe fata de deasupra. O tura se termina cand cubul ajunge inapoi, la conducator. In situatia in care nu se poate face o scadere, participantul spune Mate-cub si mai are voie doar la o incercare. La a doua tura, altcineva preia rolul de conducator si spune numarul la care se vor aduna si din care se vor scadea celelalte numere.
  • Jucati pana se epuizeaza timpul stabilit initial. La sfarsit cere fiecaruia sa anunte scorul. Castigatorul, care are cel mai mare punctaj, da o pedeapsa hazlie celui care are punctajul cel mai mic.    

Jocul poate fi desfasurat in casa, in masina, in bucatarie,in curte, la plaja sau oriunde, in aer liber.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu