Invatarea prin descoperire. Mai mult decat un concept modern
*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/photogramma1/3654987235
Invatarea prin descoperire este considerata una dintre cele mai eficiente metode de invatare, intrucat copilul este implicat activ si se orienteaza in functie de propriile intrebari si de propria curiozitate.
Desigur, si parintele are un rol important in a-l ajuta pe copil sa inceapa procesul de descoperire si sa il mentina.
Cum invatam? Va invitam sa ascultati 4 minute din emisiunea Clasa de parinti-difuzata la Radio Romania Cultural, in care specialistul educational Luciana Terente prezinta conceptul de invatare prin descoperire.
Suna foarte atractiv, dar mai concret ce inseamna sa inveti prin descoperire? Sa-i transformam pe copiii nostri in mici “detectivi” care observa, cerceteaza, analizeaza, inteleg. Sunt 3 verbe care insotesc invatarea prin descoperire: vezi, cerceteaza, intelege.
Ce poti face ca parinte? Sa-i motivezi sa-si puna intrebari, sa caute raspunsuri, sa-l lasi pe copil sa porneasca in aventura cunoasterii.
La sfarsitul inregistrarii, veti gasi cateva exemple concrete de invatare prin descoperire.
Citeste si alte articole din aceasta tema
-
Interviu. Codruta Florea: "Sa protejam ceea ce invatam sa iubim - incredibila viata salbatica care ne inconjoara."
Codruta Florea face parte din echipa Romania Salbatica din 2019 si este creatoare de continut, researcher, traducator si asistent de productie pentru proiectele derulate alaturi de echipa România Salbatica si NTD Film. Este implicata in organizarea LYNX Festival si este membru fondator al Asociatiei România Salbatica.
-
Interviu cu Silvia Ciubotaru Guta, coordonatoarea Laboratorului Ideo Ideis - ateliere de explorare personala si dezvoltare comunitara
Silvia Ciubotaru Guță este coordonatoarea Laboratorului de explorare personala si dezvoltare comunitara din cadrul Festivalului de Teatru Ideo Ideis din Alexandria.
-
Interviu cu Simona Ciff, psiholog si psihoterapeut. Partea a doua
Interviu cu Simona Ciff, psiholog si psihoterapeut. Partea a doua: despre motivatia pentru invatare versus disciplina in invatare, mituri legate de invatare si modalitati prin care parintii pot sa ofere copiilor un an scolar viitor mai bun.
Adauga tu primul comentariu: