Invatam modern si eficient intr-un mediu online sigur
Produsul preferat al copiilor din clasele primare
De curand, a fost publicata o stire despre un cadru didactic de la Liceul Antim Ivireanu din Bucuresti care, intelegand ca manualele si plansele vechi nu mai pot atrage atentia copiilor, s-a gandit sa schimbe metodele de lucru la clasa.
Astfel, a adaptat informatiile si materia din programa scolara astfel incat sa poata fi folosita de catre copii pe telefoane mobile sau tablete. Altfel spus, invatatoarea si-a creat propriul continut pentru ca elevii dumneaei din clasa a III-a sa fie atenti si dispusi sa se implice la ore.
Din fericire, cazul nu este singular, dat fiind ca, intre alte exemple, putem mentiona si cazul de la Liceul Teoretic National de Informatica, unde profesorii au introdus tablete pentru toate materiile de clasa a VI-a.
Asadar, in ultima perioada, se remarca o deschidere tot mai mare catre metodele de invatare moderne, avand in vedere faptul ca noile generatii de elevi iubesc tehnologia si mediul digital.
Ce rol are jocul, ludicul, in actul educational, mai ales in clasele primare?
„Trebuie sa fii mare maestru didactic sa faci din joc si o oportunitate cognitiva reala. Eu am auzit deseori dascali spunand «ne jucam, ne jucam, dar acum trebuie sa mai si invatam». Pe-asta am auzit-o de la cei care au introdus jocul mai mult de nevoie, ca asa scrie in recomandarile metodice. E in educatia noastra sa credem ca invatarea e o chestie solemna, iar jocul - o neseriozitate.
Creierul scolarului mic este adaptat sa absoarba informatie in contexte cu miza, cu feed-back rapid, cu reguli si elemente de predictibilitate, exact ca in jocuri, ca in mediile non-formale.
Cine poate traduce continuturile invatarii in limbajul jocului este cu adevarat profesor. Restul sunt un fel de personal pentru livrari, ca la pizza.
La varsta scolii primare, jocul este in toi; placerea asumarii unor roluri, a misiunilor, a provocarilor este una dintre caracteristicile-cheie ale dezvoltarii intelectuale”, declara special pentru ScoalaIntuitext.ro Oana Moraru, specialist in educatie.
Citeste si alte articole din aceasta tema
-
Interviu. Codruta Florea: "Sa protejam ceea ce invatam sa iubim - incredibila viata salbatica care ne inconjoara."
Codruta Florea face parte din echipa Romania Salbatica din 2019 si este creatoare de continut, researcher, traducator si asistent de productie pentru proiectele derulate alaturi de echipa România Salbatica si NTD Film. Este implicata in organizarea LYNX Festival si este membru fondator al Asociatiei România Salbatica.
-
Interviu cu Simona Ciff, psiholog si psihoterapeut. Partea a doua
Interviu cu Simona Ciff, psiholog si psihoterapeut. Partea a doua: despre motivatia pentru invatare versus disciplina in invatare, mituri legate de invatare si modalitati prin care parintii pot sa ofere copiilor un an scolar viitor mai bun.
-
Interviu cu Simona Ciff, psiholog si psihoterapeut: Cum pastram mintea antrenata si in vacanta?
Simona Ciff este psiholog si psihoterapeut si foloseste la momentul acesta experienta si cunostintele sale in programe de educatie a inteligentei emotionale pentru adulti si adolescenti. Este invitata adesea ca speaker pe teme precum: inteligenta emotionala, gestionarea emotiilor, fericirea, relatiile interumane, educatie, incredere in sine, echipa si leadership.
Adauga tu primul comentariu: