characters characters

Cum imbunatatim atentia copiilor

Propus de: SuntParinte.ro   |   25 martie 2021    |   1120 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani.

atentia copiilor
Impredictibilitatea, distantarea sociala, fizica si emotionala, conditiile izolarii de care am avut parte in ultima perioada, ii afecteaza in egala masura pe copii si adulti. Nivelurile ridicate de stres toxic actioneaza mai puternic asupra copiilor si adolescentilor pentru ca acestia sunt inca in proces de dezvoltare. Stresul si izolarea sociala din perioada pandemiei afecteaza nu doar echilibrul emotional al copiilor, ci si abilitatile lor cognitive. Cum putem imbunatati atentia copiilor?

Citeste si:

Sapte feluri in care poti creste concentrarea atentiei copiilor

Problemele de concentrare a atentiei - un semn al anxietatii


Exercitii de miscare si respiratie care ajuta atentia copiilor


In momentele de liniste si de calm, putem gandi mai limpede, putem rezolva mai usor probleme, crea amintiri si invata cu o capacitate atentionala mai ridicata. Pentru a-i ajuta pe copii si adolescenti sa se descurce in momente tensionate, primul pas este sa ii ajutam sa isi imbunatateasca atentia. Un aspect important al atentiei, pe care il putem neglija cu usurinta, este legatura dintre corp, micare si minte. Sportul in general ajuta la imbunatatirea atentiei si memoriei, iar anumite miscari si exercitii de respiratie pot avea efecte pozitive imediate asupra capacitatii de concentrare a atentiei. Iata cateva astfel de exercitii pe care le poti recomanda copilului tau in momentele in care simte ca nu se mai poate concentra asupra invatarii. Acestea sunt potrivite si la clasa, in momentele in care copiii au nevoie de o scurta pauza in timpul lectiei.

Inchiderea si deschiderea pumnilor. Exercitiile fizice de incordare si relaxare a muschilor sunt foarte utile pentru relaxarea intregului corp. Pozitia recomandata este in picioare, cu bratele intinse in fata, pana cand sunt aliniate cu umerii si palmele in sus. Timp de 30 secunde, copilul deschide si inchide pumnii energic in timp ce isi concentreaza atentia asupra respiratiei si miscarilor. Apoi respira adanc, intoarce palmele in jos si repeta pentru 30-60 secunde aceleasi miscari.

Miscarea bratelor in forma de V. Acesta este tot un exercitiu de respiratie, in care, in timp ce inspira aer, copilul ridica bratele formand un V, in timp ce intreg corpul se intinde, iar in momentul expirarii, bratele vor cobori langa corp.

Miscari de box cu bratele. Cu picioarele departate, unul in fata celuilalt, miscarile se vor face numai din trunchi si cu mainile. Asemenea boxului, totul sta in brate. Pe rand, fiecare brat va fi dus in fata, in timp ce se simuleaza o lovire cu pumnul, dupa care se schimba bratul care merge in fata. In tot acest timp, respiratia se calibreaza cu miscarea. Cand pumnul se duce in fata, se expira, iar cand se retrage, se inspira cat mai mult aer, iar miscarea e cat se poate de lenta.

Deschiderea florii. Imagineaza-ti un nufar care se deschide sau un boboc de floare, in palmele tale. Pe masura ce fiecare petala (deget) se deschide din boboc (pumn), se inspira aer, iar la final, cand floarea (intreaga palma) este deschisa, se expira puternic ca si cum am sufla peste puful de papadie.

Respiratia broscutei. Pozitia este usor cu picioarele departate si mainile intinse pe langa corp. Copilul face miscari repetate de genuflexiune astfel incat la coborare, palma sa atinga pamantul. La fiecare ridicare, se inspira aer, iar la fiecare coborare, se expira.

Balansarea unui obiect asezat pe cap. Acest exercitiu presupune un obiect usor ce este asezat pe cap, in timp ce treptat se balanseaza un picior, o mana, intregul corp sau se simuleaza un mers balansat. Scopul este de a mentine obiectul pe cap folosind o atentie concentrata asupra miscarilor corpului si ale obiectului.


Desi legatura dintre atentie si miscare nu este evidenta la prima vedere, acest tip de exercitii, in care copilul se concentreaza asupra miscarilor, ajuta atat pe termen scurt, cat si pe termen lung, la imbunatatirea capacitatii de concentrare a atentiei.


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe