Criterii pentru alegerea auxiliarelor. Ce trebuie sa stim
Cand vine vorba de alegerea materialelor de lucru la clasa, misiunea cadrelor didactice este una extrem de dificila. Trebuie sa tina seama de numeroase criterii inainte de a opta pentru o lucrare sau alta, stiind ca de aceasta decizie depinde parcursul educational al elevilor pentru un an scolar.
Insa si noi, parintii, putem alege pentru copiii nostri auxiliare atractive care sa-i ajute sa invete acasa cu placere.
Iata, asadar, cateva criterii de care e recomandat sa tinem seama atunci cand alegem un caiet sau culegere, dupa cum ne indica Crenguta Alexe, profesor metodist:
- concordanta cu programa scolara, cu particularitatile de varsta si individuale ale elevului, cu specificul invatarii la aceasta varsta;
- prezentarea continuturilor de la simplu la complex, cerintele propuse avand grade diferite de dificultate, pentru a crea si asigura efectiv sanse egale de reusita pentru toti copiii
- oferirea unor contexte variate de invatare si exersare care au in vedere individualizarea si exersarea, asigurand fiecarui elev instruire in propriul ritm;
- motivarea elevilor prin sarcinile propuse, evitandu-se prezentarea continutului invatarii sub forma de lectii ce trebuie invatate;
- contextualizarea invatarii, ancorarea ei in realitatea vietii si societatii in care elevul devine parte activa; sarcinile de invatare propuse vizeaza centrarea curriculumului pe probleme ale vietii reale, rezolvare de probleme, identificarea de solutii;
- claritatea formularii sarcinilor propuse elevilor in baza experientelor anterioare de invatare si a achizitiilor deja dobandite, precum si succesiunea logica a cerintelor;
- sarcinile vizeaza, dincolo de continutul specific disciplinei, formarea de atitudini si valori care contribuie la educatia copiilor in spiritul devenirii unor buni cetateni (ex: sarcini care vizeaza protejarea mediului inconjurator, reciclarea deseurilor, alimentatia sanatoasa, igiena personala, promovarea activitatilor sportive, interesul pentru plante si animale, pentru natura, in general, pentru economisirea resurselor, stimularea unor hobby-uri), manualul facilitand formarea competentelor necesare pentru prezent si pentru viitor.
La randul lor, echipele de autori care realizeaza aceste caietele sau culegerile incearca sa acopere cat mai multe dintre nevoile, dorintele si asteptarile cadrelor didactice si ale elevilor.
De pilda, caietele Intuitext, realizate de aceeasi echipa de autori pentru intreg ciclul primar, sunt create in acord cu profilul noilor generatii de elevi.
Avand o abordare moderna, atractiva si eficienta, caietele Intuitext – pentru clasele primare si ciclul gimnazial – sunt utile atat pentru studiul la clasa, cat si acasa din urmatoarele motive:
Citeste si alte articole din aceasta tema
-
Interviu. Codruta Florea: "Sa protejam ceea ce invatam sa iubim - incredibila viata salbatica care ne inconjoara."
Codruta Florea face parte din echipa Romania Salbatica din 2019 si este creatoare de continut, researcher, traducator si asistent de productie pentru proiectele derulate alaturi de echipa România Salbatica si NTD Film. Este implicata in organizarea LYNX Festival si este membru fondator al Asociatiei România Salbatica.
-
Interviu cu Silvia Ciubotaru Guta, coordonatoarea Laboratorului Ideo Ideis - ateliere de explorare personala si dezvoltare comunitara
Silvia Ciubotaru Guță este coordonatoarea Laboratorului de explorare personala si dezvoltare comunitara din cadrul Festivalului de Teatru Ideo Ideis din Alexandria.
-
Interviu cu Simona Ciff, psiholog si psihoterapeut. Partea a doua
Interviu cu Simona Ciff, psiholog si psihoterapeut. Partea a doua: despre motivatia pentru invatare versus disciplina in invatare, mituri legate de invatare si modalitati prin care parintii pot sa ofere copiilor un an scolar viitor mai bun.
Adauga tu primul comentariu: