characters characters

Ce trebuie sa stie copilul la matematica la finalul clasei intai?

Propus de: SuntParinte.ro   |   28 iunie 2011    |   7986 vizualizări

Varsta: 7 ani.

Ce trebuie sa stie copilul la matematica in clasa intaiOperatiile de adunare si scadere a numerelor pana la 100, fara trecere peste ordin, ordonarea crescatoare si descrescatoare a numerelor, compararea a doua sau trei numere sunt cateva dintre lucrurile pe care trebuie sa le stie copilul la matematica la finalul primului an de scoala.

 

 

 

 

 

 

 

Urmareste un material video pe aceasta tema pentru a afla mai multe.

 

 

Iata si obiectivele de invatare specificate de programa la matematica pentru clasa intai si cateva activitati pe care le poti face impreuna cu copilul tau.
 

1. Cunoasterea si utilizarea anumitor concepte

  • Sa inteleaga sistemul zecimal de formare a numerelor (din zeci si unitati).
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - il poti ajuta sa inteleaga mai usor sistemul zecimal prin jocuri de numarare cu obiecte in care grupele de cate 10 obiecte sunt inlocuite cu un alt obiect si  poti verifica daca a inteles prin exercitii de descompunere a numerelor.

 

  • Sa scrie, sa citeasca, sa compare si sa ordoneze numerele naturale de la 0 la 100.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - te poti juca impreuna cu copilul numarand din doi in doi sau din trei in trei,
    - poti compara numerele intre ele,
    - ii poti cere copilului sa ordoneze crescator si descrescator a un sir de numere.
  • Sa efectueze operatii de adunare si de scadere, in concentrul 0-30, fara trecere peste ordin si*in concentrul 0-100 fara trecere peste ordin.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - ii poti propune exercitii in care sa completeze un numar care lipseste dintr-o operatie de scadere sau de adunare folosind proba scaderii, respectiv a adunarii.
    - puteti face astfel de exercitii la cumparaturi


2. Explorarea si rezolvarea de probleme

  • Sa stabileasca pozitii relative ale obiectelor in spatiu. 
    Ce activitati poti face cu copilul:
     - ii poti propune copilului exercitii-joc de pozitionare a obiectelor in spatiu (stanga, dreapta, sus, jos, deasupra, sub, interior, exterior etc.) si exercitii de recunoastere a pozitiei obiectelor din jur.

 

  • Sa recunoasca forme plane, sa sorteze si sa clasifice obiecte date sau desene, dupa criterii diverse.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - puteti observa si descrie impreuna figurilor geometrice,
    - puteti identifica formele geometrice in mediul inconjurator,
    - puteti desena si decupa figuri geometrice.

 

  • Sa sesizeze asocierea dintre elementele a doua grupe de obiecte, desene sau numere mai mici ca 30, pe baza unor criterii.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - poti propune copilului jocuri in care acesta trebuie sa identifice regula de impartire a obiectelor in grupuri.

 

  • Sa continue modele repetitive reprezentate prin obiecte, desene sau numere mai mici decat 10.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - propune-i copilului sa continue un sir de numere sau de desene, in functie de o anumita regula care sta la baza sirului.

 

  • Sa exploreze modalitati de a descompune numere mai mici ca 30 in suma sau diferenta folosind obiecte, desene sau numere si sa exploreze modalitati de a descompune numere mai mici ca 100 in suma sau diferenta folosind obiecte, desene sau numere.

 

  • Sa formuleze oral exercitii si probleme cu numere de la 0 la 30.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - ii poti propune copilului sa modifice o problema pastrand aceleasi numere sau sa modifice doar numerele si sa formuleze probleme pornind de la niste numere date.

 

  • Sa masoare dimensiunile, capacitatea sau masa unor obiecte folosind unitati de masura nestandard aflate la indemana.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - te poti juca cu copilul tau, masurand diverse obiecte din casa cu unitati de masura nestandard (creioane, palma, guma de sters), comparand obiectele si ordonandu-le in functie de rezultatele masuratorilor.

 

  • Sa recunoasca orele fixe pe ceas.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - ii poti propune exercitii de tipul: Cat era ceasul cu doua ore in urma? Sau: Cat va fi ora peste trei ore?


3. Comunicarea utilizand limbajul matematic

  •  Sa verbalizeze modalitatile de calcul folosite in rezolvarea unor probleme practice si de calcul.
    Intreaba-l pe copilul tau cum a procedat atunci cand a rezolvat o problema si de ce a optat pentru aceasta solutie.


 
4. Interesul si motivatia pentru studiul si aplicarea matematicii in contexte variate

  • Sa manifeste o atitudine pozitiva si disponibilitate fata de utilizarea numerelor si sa constientizeze utilitatea matematicii in viata cotidiana.
    Arata-i ca matematica poate fi distractiva, propunandu-i jocuri cu numere si ca este o parte importanta din viata noastra: observati impreuna cat de frecvent sunt mentionate la televizor sau in ziare numerele si arata-i cat de util este uneori sa le retinem (vorbeste-i despre numerele de telefon, despre numerele care intra in componenta unei adrese sau numarul unui mijloc de transport in comun  etc.)

 

Tu cum verifici cunostintele de matematica ale copilului tau?

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Utilizator Anonim
    un parinte entuziasmat    06.10.2011 - 11:21
    Vreau sa-l invat pe copilul meu cum pot masura capacitatea utilizand unitatile de masura nestandard propuse doamna invatatoare ; creioane,palma, guma de sters. va multumesc pentru ajutor.
    Un parinte entuziasmat.
  • maria ilincescu
    maria ilincescu    30.06.2011 - 09:45
    De fiecare data nu scap din vedere sub forma de joc sa-i testez cunostintele,abilitatile de calcul, rationamentul logico- matematic,spiritul creator:sa recunoasca obiectele din mediul inconjurator, sa le compare,sa numere in sens progresiv si regresiv,sa realizeze ,cu precizie si rapiditate ,calcule simple mintale de adunare si scadere;sa indice situatii problematice in cadrul experientei proprii de viata;sa sesizeze semnificatia enuntului problemelor, relatiile dintre marimile date si cele necunoscute, exprimat prin intrebare;sa foloseasca sistemul monetar corect, sa efectueze corect masurari ale duratei(ore, minute, secunde) si probleme concrete privind masurarea timpului;masoara si compara lungimea, capacitatea sau masa.Toate cele enumerate sub forma de jocuri si totul fara a fi impus.

Citeste si alte articole din aceasta tema

  • VIDEO Clasa intai: Despartirea cuvintelor in silabe
    VIDEO Clasa intai: Despartirea cuvintelor in silabe
    13 decembrie 2014   

    Atunci cand copiii inca nu stiu sa scrie sau sa citeasca, invata despartirea cuvintelor in silabe. Cu cat invata mai usor sa desparta cuvintele in silabe, sa diferentieze silabele si sa le identifice corect, cu atat vor invata mai usor sa citeasca si sa scrie.

  • VIDEO: Clasele primare - aflarea termenului necunoscut
    VIDEO: Clasele primare - aflarea termenului necunoscut 8
    22 noiembrie 2013   

    Iti mai amintesti problemele de matematica in care trebuia sa afli termenul necunoscut? Tu cum il ajuti pe copilul tau sa le rezolve? In clasa intai si in clasa a doua, copiii intalnesc exercitii care solicita aflarea termenului necunoscut dintr-o adunare sau scadere. In clasele urmatoare, copiii vor avea de rezolvat probleme de aflare a termenului necunoscut intr-o inmultire sau impartire.

  • VIDEO: Compunerea si descompunerea numerelor naturale
    VIDEO: Compunerea si descompunerea numerelor naturale 3
    04 februarie 2013   

    Adunarea si scaderea numerelor naturale reprezinta primul pas prin care copiii se apropie de matematica. Dupa invatarea cifrelor, copiii nu trec direct la invatarea acestor operatii, ci realizeaza exercitii care ii pregatesc sa inteleaga mai usor adunarea si scaderea.

Mai multe