characters characters

Analfabetismul functional in Romania

Rata analfabetismului functional in Romania: 42%

09 noiembrie 2016    |   1552 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

analfabetism functional Romania
Luni a avut loc dezbaterea regionala „Analfabetismul funcţional in Romania” in Cluj Napoca, in cadrul proiectului Romania Educata, derulat de catre Departamentul de Educatie si Cercetare al Administratiei Prezidentiale.

In cadrul dezbaterii, a fost prezentat studiul realizat de Centrul de Evaluare si Analize Educaţionale despre necesitatea scaderii analfabetismului functinal in Romania. Studiul poate fi citit sau descarcat de aici.

Potrivit datelor OECD din 2012, 42% dintre elevii de 15 ani din Romania nu reusesc sa identifice informatiile relevante si sa faca rationamente elementare pentru a gasi solutia la o problema. Aceasta incapacitate de a interpreta o situatie si de a rationa corect pe baza informatiilor disponibile poarta numele de analfabetism functional. Desi copiii pot citi si scrie, nu pot folosi informatiile citite pentru a atinge un scop. Nivelul mediu al analfabetismului functional in Europa este de 20%, urmand ca pana in 2020 sa scada la 15%.

Potrivit studiului Centrului de Evaluare si Analize Educationale, „Consecintele indiferentei fata de aceasta problema pot fi grave pentru cei care vor intra pe piata muncii in urmatorii 10-20 ani.”

Analfabetismul functional are efecte si pe plan economic, explicand de ce, desi PIB-ul tarii noastre a crescut constant din 1990, nivelul de saracie nu a scazut: Pentru a lamuri despre este vorba, trebuie sa aducem in discutie un fenomen economic interesant ce poate fi observat in multe tari dezvoltate - este vorba despre crestere economica inclusiva. Aceasta are loc atunci cand beneficiile aduse de un PIB in crestere sunt accesibile unui numar cat mai mare de angajati intr- o proportie comparabila. Daca o parte din forta de lucru are un grad scazut de calificare intr-o tara, atunci cresterile de venituri asociate unei cresteri oarecare a PIB-ului raman nesemnificative in randul acesteia si sunt mult inferioare cresterilor de venituri inregistrate in randul populatiei calificate;de fapt, cea din urmaaduce o plus-valoare semnificativa in economie.”

De asemenea, studiul atrage atentia asupra faptului ca eforturile de scadere a analfabetismului functional trebuie sa se concentreze asupra claselor primare si gimnaziale, nu doar in liceu sau in invatamantul universitar.

Studiul propune si o serie de masuri care pot reduca rata analfabetismului functional, de la abordarea pedagogica centrata pe elev, pana la masurarea cat mai obiectiva a abilitatilor elevilor si formarea continua a profesorilor.

Sursa: CEAE.ro


*Sursa foto:https://www.flickr.com/photos/quinnanya/5111426154/

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu