Este necesar ca, la sfarsitul clasei a II a, copilul:
- Sa recunoasca cifra unitatilor, a zecilor si a sutelor unui numar de la 0 la 1000. (Exemplu: subliniaza cu rosu cifra unitatilor, cu verde cifra zecilor si cu albastru cifra sutelor: 296);
- Sa scrie, sa citeasca si sa compare numere naturale de la 0 la 1000.
(Exemplu: 851 > 681, 745 = 745, 356 < 852); - Sa numere crescator si descrescator de la 0 la 1000, dupa reguli date.
(Exemplu: numara crescator din 2 in 2, din 3 in 3 etc.); - Sa faca adunari si scaderi, cu si fara trecere peste ordin, cu numere de la 0 la 1000. (Exemplu: 468 + 354 = , 653 – 378 = );
- Sa afle numarul necunoscut din exercitii date.
(Exemplu: a + 689 = 923, a – 458 = 189, 900 – a = 564); - Sa rezolve probleme cu cel putin doua operatii.
(Exemplu: La o florarie s-au adus 196 de lalele, iar trandafiri cu 87 mai putin. Cate flori s-au adus in total?Numar trandafiri: 196 – 87 = 109Numar total flori: 196 + 109 = 305); - Sa foloseasca limbajul specific adunarii si scaderii.
(Exemplu: suma, diferenta, descazut, scazator, termeni etc.); - Sa recunoasca formele geometrice in obiectele din mediul inconjurator.
(Exemplu: dulapul are forma de cub, lumanarea de cilindru, globul are forma de sfera etc.); - Sa recunoasca interiorul si exteriorul unor figuri geometrice.
(Exemplu: calculeaza suma numerelor din interiorul patratului, suma numerelor din exteriorul triunghiului); - Sa faca masuratori folosind unitati de masura standard (metrul, litrul) si neconventionale (cotul, palma, piciorul, obiecte diverse).
(Exemplu: masoara cu creionul, apoi cu rigla lungimea mesei.); - Sa compuna probleme in care sa foloseasca unitati de masura.
(Exemplu: Un biciclist a parcurs in prima zi 56 km dintr-un traseu. A doua zi a parcurs cu 25 km mai mult. Cati km a parcurs biciclistul in total?A doua zi: 56 km + 25 km = 81 km. Total: 56 km + 81 km = 137 km); - Sa citeasca si sa reprezinte ora pe ceas.
(Exemplu: deseneaza pe un ceas de hartie si spune orele fixe, sfertul si jumatatea de ora); - Sa extraga informatii din tabele si liste si sa scrie datele intr-un tabel.
(Exemplu: Maria, Ioana, Matei, Andrei si Bogdan au fost in excursie. Au adunat castane, nuci si ghinde conform tabelului. Urmarind numerele scrise in tabel calculeaza: a)Cate fructe de padure a adunat fiecare copil?; b) Cine a adunat cele mai multe fructe de padure?); - Sa realizeze schimburi echivalente de bani. Exemplu: In cate monede pot schimba o bancnota de 1 leu? Gaseste cat mai multe solutii).
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul clasei a II a, copilul:
- Sa rezolve probleme cu mai mult de doua operatii.
(Exemplu: La o brutarie s-au facut intr-o zi 246 de batoane, iar franzele cu 175 mai putine. Din intreaga cantitate s-au vandut 271 de produse. Cate produse de panificatie au mai ramas?Numar franzele: 246 – 175 = 71Numar total produse: 246 + 71 = 317Numar produse ramase: 317 – 271 = 46); - Sa foloseasca desene si scheme pentru rezolvarea unor probleme.
(Exemplu: Corina citeste o carte timp de 3 zile. In prima zi a citit 7 pagini, iar in fiecare din zilele urmatoare a citit dublul paginilor din ziua anterioara. Cate pagini a citit Corina in total?
- Sa compuna probleme dupa scheme sau exercitii date.
(Exemplu: Compune o problema dupa un desen. Formuleaza intrebarea si rezolva problema.).
Adauga tu primul comentariu: