characters characters
laura popescu 14 nov 2012

Nu stie sa spuna sunetele din cuvinte. Ce sa fac?

Propus de: laura popescu   |  

Varsta: 6 - 11 ani.

Buna ziua!Am o problema cu copilul meu de cl I,stie sa desparta in silabe,stie cu ce litera incepe un cuvant,dar..nu stie sa-mi spuna un cuvant pe litere,cu ce se termina un cuvant,ce parere aveti?am tot exersat cu el si nu stie. daca ati trecut si voi prin asta cu copilasii vostri va rog sa-mi spuneti cum ati procedat,va multumesc!

Raspunsuri(7)

Autentifică-te pentru a putea raspunde.
  • Cioaca Beti-Ana

    Cioaca Beti-Ana 20 dec 2012 10:12

    Copilul are un deficit fonologic si daca nu se intervine rapid de catre un specialist logoped va dezvolta dislexie, un diagnostic mai greu de recuperat.

  • Gina Iuga

    Gina Iuga 19 dec 2012 19:51

    Buna, si eu ma lovesc de aceeasi problema cu fiul meu, desparte in silabe, dar cand sa spuna un cuvant pe litere spune cu totul altceva..... culmea ca citeste silaba, nu reuseste sa uneasca silabele sa recunoasca cuvantul..... dar exersam ....

  • Calina Dochia Ritisan

    Calina Dochia Ritisan 17 dec 2012 15:32

    felicitari pt progrese! Un sfat v-as da ; atunci cand incepe sa citeasca, obligatoriu sa il faceti sa citeasca pe silabe; si ca sa fie mai usor puteti sa colorati silabebe . Folositi doua culori :de ex. prima silaba cu rosu ,a doua silaba din cuvant cu galben si tot asa.Il va ajuta f mult.

  • herra

    herra 15 dec 2012 17:53

    Felicitari pentru rezultate! E foarte bine ca va sustineti copilul si reusiti sa exersati si acasa ceea ce invata la scoala. Dictarea...ea este piatra de incercare ptr cei mici. Dat-i scurte dictari zilnice, il vor ajuta sa consolideze literele invatate, iar fiecare reusita il va face sa fie mai sigur pe el si sa capete incredere.

  • laura popescu

    laura popescu 12 dec 2012 11:04

    Va multumesc pt sfaturi!vreau sa va spun ca problema s-a rezolvat,mi-am scos mai multe fise de lucru si am lucrat cu el si se pare ca a dat roade pt ca a venit cu testul de la romana cu FB,oricum noi parintii trebuie sa lucram cu ei acasa pt doamnele de la scoala nu au timp sa explice la fiecare in parte(la noi in clasa sunt 30)am inceput sa citim zilnic din abecedar+dictare,le da multe teste la scoala si trebuie sa tinem pasul

  • herra

    herra 11 dec 2012 19:43

    Poate intre timp problema este si rezolvata. Este vorba de auzul fonematic aflat in formare. La gradinita au invatat sa identifice sunetul initial si final al cuvintelor.Pentru a-l identifica pe cel final, pentru inceput, incercati sa-l prelungiti mai mult. (ex. copilll,caiettt...etc. Neaparat pronunta si copilul, nu identifica sunetele doar dupa pronuntia adultului.Cu exercitii si rabdare, sigur va reusi.Este destul de greu pentru un copil sa identifice toate sunetele dintr-un cuvant, sau sa recompuna cuvantuldupa niste sunete. De regula:cuvantul se imparte in silabe si identifica sunetele din silabe. E de preferat sa evitati la inceput cuvinte lungi, cu aglomerari de consoane.(prezinta un grad mai mare de dificultate).Nu uitati sa-l incurajati, sa-l sustineti in acest efort. Succes!

  • Gabico_sp

    Gabico_sp 15 nov 2012 18:56

    Bună ziua Eu vă povestesc din experienţa mea: Aveam 3 literi J, O, I; făceam cuvinte; Fetiţa mea a spus: OJI; adică? întrebam eu! ziua săptămânii răspundea ea senină! Spune pe litere cuvântul masă: răspundea s; a; m; ă! Nu mai vorbesc de adunarea zecilor cu unităţi!! La întrebarea 12+7 ea spunea 72. cum faci o întrebam eu. Scria pe hârtie în coloană 7 sub cifra zecilor! Nu ştiu dacă m-am făcut înţeleasă, dar vă întreb: aţi observat cum desenează copilul? fetiţa mea începea o casă trăgând linia din colţul din dreapta jos, în sus şi apoi spre stânga. Scria literele după dictare perfect în ...oglindă. Chiar şi acum în clasa a treia are momente în care nu poate pronunţa corect cuvinte cu mai multe consoane Dacă căutaţi pe internet informaţii despre dislexie o să găsiţi diverse jocuri pe care trebuie să le faceţi împreună. Eu nu pun acest diagnostic, încerc vă îndrum spre o metodă de a vă uşura munca şi mai ales de a nu teroriza copilul. Până la urmă va reuşi, dar vă trebuie răbdare şi înţelegere pentru copil. Când am citit că Einstein a fost dislexic m-am calmat. Noi am îndrumat-o spre desen. A ajutat-o mult. ! Baftă, curaj!

Citeste articole din aceasta tema

  • Invatarea remediala versus invatarea accelerata
    Cum pot fi ajutati copiii sa recupereze materia in acest an scolar
    14 septembrie 2021   

    Un studiu international arata ca invatarea accelerata este mai eficienta decat invatarea remediala, oferind o posibila directie de actiune cadrelor didactice si parintilor copiilor care au ramas in urma cu invatarea in anul scolar anterior.

  • Cum se poate recupera materia pierduta in timpul pandemiei
    Cum se poate recupera materia pierduta in timpul pandemiei
    09 februarie 2021   

    Nevoia de a recupera materia scolara in urma pandemiei Covid-19 este o problema cu care se confrunta scoli din intreaga lume. Iata cateva abordari prezentate de literatura de specialitate internationala.

  • Ce comportamente au copiii perseverenti
    Ce comportamente au copiii perseverenti
    13 iulie 2020   

    O combinatie de pasiune, motivatie si hotarare de a reusi sta la baza succesului in orice domeniu. Perseverenta, arata studiile, este mai importanta decat nivelul de inteligenta sau abilitati.

Mai multe