characters characters

Cum se poate recupera materia pierduta in timpul pandemiei

Propus de: SuntParinte.ro   |   09 februarie 2021    |   2060 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

recuperarea materiei in perioada pandemiei covid 19
Nevoia de a recupera materia scolara in urma pandemiei Covid-19 este o problema cu care se confrunta scoli din intreaga lume. Iata cateva abordari prezentate de literatura de specialitate internationala.

Pandemia Covid-19 a dat nastere la cea mai ampla perturbare a educatiei la nivel global, date oferite de ONU aratand ca pana in aprilie anul trecut, 94% dintre elevii si studentii din toata lumea au fost afectati de inchiderea scolilor. In ciuda eforturilor facute de guverne, in intreaga lume, accesul copiilor la educatia online a fost limitat.

Nu este de mirare deci ca organizatiile internationale incep sa dezbata solutii pentru educatia remediala, incercand sa raspunda la intrebarea „Cum va fi corectat regresul scolar inregistrat in perioada invatarii online?”. In Romania, Ministerul Educatiei a anuntat un buget de 30 milioane de euro pentru plata orelor remediale pe care urmeaza sa le desfasoare cadrele didactice. Iata cateva solutii discutate de specialisti in educatie din alte tari.

Scolile de vara academice

Scolile de vara cu accentul pe continutul academic pot recupera pana la 4 luni de regres scolar, potrivit Fundatiei Education Endowment, citata de BBC, intr-un material dedicat recuperarii materiei in scolile din Marea Britanie. Dezavantajul acestei masuri consta insa suprasolicitarea cadrelor didactice in perioada vacantei, iar studiile sugereaza ca elevii care ar beneficia cel mai mult de pe urma scolilor de vara, din familii dezavantajate economic, tind sa nu participe la aceste programe.

Un program national de meditatii

Tot in Marea Britanie, o data cu inceperea pandemiei Covid-19, a fost creat un program national de meditatii gratuite online, destinate elevilor cu dificultati si lacune in invatare. Plata meditatiilor este oferita de guvern, iar scolile sunt cele care mediaza organizarea orelor remediale, alegand elevii care au cea mai mare nevoie de ajutor.

Repetarea anului scolar

Este o masura frecventa in SUA, dar si in state din Europa precum Spania, Germania sau Franta. Cercetarile arata ca in general, masura de a repeta un an scolar are reduce sansele succesului scolar, creste riscul abandonului scolar si contribuie la inegalitatea scolara (elevii din categoriile sociale dezavantajate sunt si mai afectati de repetarea anului scolar decat elevii din categoriile sociale avantajate).

Programele de invatare accelerata

Deseori confundate cu tehnici mai mult sau mai putin stiintifice de invatare rapida, programele de invatare accelerata presupun de fapt puse in practica de guverne si organizatii nonguvernamentale in tari din intreaga lume (de exemplu, Brazilia, Tanzania, Cambodgia, Bangladesh, Ghana si alte tari din Africa). Se adreseaza mai ales elevilor care nu au avut acces la educatie din diferite motive (crize precum razboaie sau dezastre naturale, izolare si lipsa accesului la scoli sau abandon scolar). Scopul programelor de invatare accelerata este de a atinge aceleasi obiective de invatare intr-un timp mai scurt decat copiii din sistemul de invatamant clasic. Poti afla mai multe despre acestea in raportul UNESCO disponibil aici.

Majoritatea programelor de invatare accelerata au la baza un curriculum modificat si metode de predare bazate pe invatare activa, invatare centrata pe elev si invatare prin experiente practice. Accentul este pus pe relatia profesor-elevi, pe incurajarea stimei de sine a acestora si pe crearea unei atmosfere pozitive.

Tehnicile de invatare si predare accelarata care pot fi puse in aplicare in clasa, in afara unui program oficial de invatare accelarata, se bazeaza pe urmatoarele principii:

  • Copiii invata mai bine atunci cand nu sunt afectati de emotii negative si cand invatarea este placuta.
  • Copiii invata mai bine atunci cand participa activ la invatare.
  • Copiii invata mai bine atunci cand pot face o legatura intre informatiile noi si cele deja cunoscute.
  • Copiii invata cel mai bine atunci cand se afla la marginea zonei de confort – cand se simt destul de in siguranta incat sa isi asume riscuri – sa incerce lucruri noi sau percepute drept dificile.
  • Copiii invata mai bine cand au ocazia sa discute si sa gandeasca cu voce tare despre ceea ce invata.

*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe