characters characters

Cand copilul nu e cuminte la scoala

Propus de: SuntParinte.ro   |   02 aprilie 2012    |   8769 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

Cand copilul nu este cuminte la scoala"Copiii au nevoie de dragoste, mai ales atunci cand nu o merita." spunea Harold Hulbert si aceasta este cea mai buna metoda de a disciplina un copil. Chiar si in mediul scolar, atunci cand controlul profesorului este mai scazut, iar indisciplina este la cote ridicate, dragostea si atentia acordate sunt ingredientele necesare pentru a depasi situatia dificila.

Cum se manifesta copilul “neastamparat” la scoala?
•    intra deseori in conflicte cu ceilalti elevi si chiar este incantat de fiecare “reusita”,
•    face parte din toate “bisericutele” si duce de la un grup de copii la altul, vorbele si povestile pe care le aude atatandu-i pe cei din jur spre cearta si chiar bataie,
•    poate sa ia uneori infatisarea “rebelului” clasei, cel care este mereu impotriva oricarei norme, oricaror reguli,
•    cauta mereu atentia celor din jur, precum si a profesorilor, astfel ca nu putine sunt cazurile in care perturba intreaga clasa,
•    raspunde obraznic cadrului didactic sau refuza sa urmeze cerintele acestuia,
•    perturba activitatea din clasa cu glume sau observatii care distrag atentia colegilor.

Care sunt consecintele comportamentelor unui copil “agitat”?
Devine un exemplu de comportament negativ pentru ceilalti copii.
Deranjeaza ora, colegii si il irita pe profesor cu comportamentul lui din timpul orei.
Profesorul resimte intreaga interactiune cu un copil agitat ca pe un conflict in care cadrul didactic se simte nevoit sa “castige”, pentru a-si putea pastra autoritatea in fata celorlalti copii din clasa.

De ce se comporta astfel unii copii?
Copiii care fac probleme la scoala pot sa se comporte in acest mod pentru ca:
-    au nevoie de atentie din partea celor din jur,
-    au nevoie acuta de iubire si acceptare,
-    isi doresc sa se elibereze de energia pe care o resimt,
-    au invatat asemenea comportamente de la persoane din mediul in care traiesc.

Ce solutii exista pentru a reduce comportamentele nedorite ale copilului la scoala?

Ce poate face parintele

  • Este esential ca parintele sa discute deschis cu copilul despre comportamentul sau de la clasa, imediat ce apar problemele. Pedepsele sau certurile fara o discutie deschisa despre motivele copilului nu vor avea efectul dorit. Este bine ca parintele sa il intrebe pe copil de ce anume decide sa se comporte astfel si ce vrea sa obtina prin comportamentul sau.
  • De asemenea, discutiile despre cum se simte in clasa, ce simte fata de activitatea de invatare si evaluare sunt binevenite. Multi copii “neastamparati” nu se simt adaptati la mediul scolar, se tem ca nu vor face fata asteptarilor sau cerintelor cadrelor didactice,  se simt respinsi de catre colegi sau se plictisesc in timpul orelor, pentru ca sunt prea simple pentru nivelul lor de inteligenta sau cunostinte.
  • In functie de raspunsurile copilului, parintele il poate ajuta pe acesta sa se adapteze la activitatea din clasa sau poate cauta o clasa care sa se potriveasca nevoilor copilului.
  • Cand cauza problemelor de comportament sta in temperamentul copilului, parintii il pot invata pe acesta sa isi controleze energia debordanta, sa aiba rabdare etc.

Ce poate face cadrul didactic

  • Este recomandabil ca doamna invatatoare sa il implice in activitati de grup si in special in echipe de doua persoane (atunci cand numarul de persoane din grup este mai mare, sansele de a se transforma totul intr-o lupta intre copil si ceilalti sunt foarte mari).
  • In timpul orelor i se poate cere ajutorul in stergerea tablei, in montarea unui dispozitiv, in a scrie sau a citi un text. Este recomandabil ca elevul neastamparat sa fie tinut ocupat in timpul orelor, atat pentru a primi atentie, cat si pentru a fi responsabilizati.
  • Este recomandabil ca atentia copiilor sa fie mentinuta in timpul orelor prin implicarea lor activa in desfasurarea lectiilor (prin intrebari la care sa raspunda, prin diverse activitati de scurta durata, prin posibilitatea ca ei sa adreseze intrebari cadrului didactic etc.)

Cum comunica parintele si cadrul didactic

  • Comunicarea dintre cadrul didactic si parinte este esentiala: impreuna pot discuta despre comportamentele nedorite ale copilului si gasi solutii pentru a le estompa. Deseori parintii pot contribui cu experienta de acasa dobandita in relatie cu copilul si pot sugera cadrului didactic modalitatile optime de interactiune cu acesta.
  • Atat la scoala, cat si acasa, este bine ca cel mic sa fie implicat in activitati ce presupun o atentie crescuta, pentru a-i exersa capacitatea de concentrare. Multi copii devin nelinistiti in timpul orelor pentru ca nu reusesc sa se concentreze asupra lectiilor.
  • Pentru a comunica rapid cu cadrul didactic, fara a fi nevoie sa mearga la scoala in fiecare zi, parintii pot folosi grupurile de discutii, aplicatia prin care parintii si profesorii discuta impreuna la nivel de clasa.

Tu ce solutie propui pentru un copil care perturba o clasa intreaga de elevi?

Comentează:
6 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Mara Andreescu
    Mara Andreescu    09.10.2018 - 14:27
    @Gabi: Cred că pentru a înțelege mai bne problema și a putea să încercăm să te ajutăm, este bine să ne spui mai multe detalii. Cum anume deranjează copilul tău clasa? Ce face mai exact în clasă?Cum sunt relațiile dintre el și colegii de clasă? Ce spune cadrul lui didactic despre comportamentul lui și ce soluții a încercat să aplice? Poate fi vorba de o problemă de concentrare a atenției sau tulburări de învățare (disgrafia, dislexia etc.) care îl împiedică să urmărească ora și atunci pot apela la un psiholog școlar care te poate ajuta cu sfaturi concrete pentru copilul tău. Sa cauzele pentru comportamentul copilului tău pot fi neînțelegerile cu alți colegi. Este important să afli de ce se comportă astfel copilul tău, altfel nu îl vei putea ajuta.
  • Fără foto
    Gabi    07.10.2018 - 21:12
    Interesant!
    Dupa ce deranjeaza o clasa si nu vrea sa discute...ce mai faci...si asta la 7 ani...mai tarziu ce va fi?
    Cum sa l aduc inapoi pe drumul bun! Concret niste sfaturi...?!
  • Fără foto
    ionela simion    07.04.2016 - 10:40
    buna, am un copil in cl a 6, si are un astfel de comportament nu sta atent la ore, se agita si iti gaseste tot felul de preocupari, daca se poate sa mi dati niste sfaturi cu sa-l aduc pe calea ce-a buna
  • COTIRLAN LUMINITA
    COTIRLAN LUMINITA    19.04.2012 - 13:14
    Agresivitatea cred ca vine din frustrare.Parintele il cearta pentru performantele scolare mai putin bune, il compara cu alti copii- "Vasilica are numai note de 10", "Andrei e intotdeauna primul la alergari", "Cum poate Maria sa invete bine, sa mearga la pian, sa faca balet si sa fie olimpica la engleza?" Atunci, copilul se inchide in el. Scade stima de sine, nu mai are nici un motiv sa invete.Oricum...tot nu observa nimeni talentul lui la desen, la dans, la compunere...De, e usor sa inventezi...
  • maria ilincescu
    maria ilincescu    17.04.2012 - 06:06
    Cauda samburele de adevar:De unde vine agresivitatea?Este o modalitate de eliberare a frustarii?Explica-i diferenta dintre sentimente si actiune, ca nu are voie sa-i raneasca pe ceilalti.Ajuta-l sa exprime in cuvinte ce simte!In clasa cauta sa aiba sarcini de lucru tot timpul orei , sensibilizeaza-l, fa-l sa se simta lider la performanta scolara nu la galagie. Grupul din care face parte trebuie conoscut foarte bine,elevul respectiv apropiat si controlat permanent.
  • Anca Munteanu
    Anca Munteanu    12.04.2012 - 20:50
    Cred ca cel mai important este sa intelegem ce se intampla in grupul de la scoala. Cum a ajuns copilul in aceasta ipostaza, ce simte fata de grupul de colegi?
    Adesea este vorba despre rolul de ”tap ispasitor”, un subiect care ar merita un articol amplu. Este un fenomen grupal, in care unui membru al grupului i se pun in carca toate greselile, este invinovatit pentru tot ce se intampla rau. In psihanaliza legaturilor de grup si familie, se numeste portavoce acel membru care ajunge intr-o astfel de pozitie. Pentru a iesi din ea, este nevoie de o analiza a modului in care copilul a intrat in grupuri de-a lungul timpului pentru ca de cele mai multe ori problema nu a inceput la scoala desi a devenit mai deranjanta.

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe