Gestionarea emotiilor negative

Solutii practice pentru depasirea emotiilor dificile

Propus de: SuntParinte.ro    16 martie 2017   

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

gestionarea emotiilor negative
Multe situatii in care ne aflam noi sau copiii nostri par imposibil de depasit sau coplesitoare. De multe ori, aceasta impresie este data de emotiile pe care ni le trezesc: panica, teama, ingrijorare extrema, descurajare, frustrare sau furie.
 Toate aceste emotii ne influenteaza gandurile si actiunile. De aceea, atat copiii, cat si adultii au nevoie de modalitati prin care sa le gestioneze, astfel incat deciziile luate sa fie cat mai rationale si mai fericite.

Invata-l pe copilul tau ca are la dispozitie o multime de lucruri care ii pot influenta starea emotionala in bine si incearca la randul tau aceste recomandari, atunci cand ai nevoie. Le poti adapta pentru varsta copilului tau sau pentru tine.

Auto-linistirea

Te relaxezi pornind de la cele cinci simturi:

  • Atinge ceva placut (o jucarie de plus, un animal de casa)
  • Asculta ceva relaxant (muzica de relaxare)
  • Priveste ceva placut (fotografii, picturi etc.)
  • Gusta ceva (o bomboana, ceai etc.)
  • Miroase ceva placut (o floare, o lumanare parfumata)

Distragerea atentiei

Pentru o scurta perioada, ia o pauza de la gandurile referitoare la grijile si problemele tale:

  • miscare fizica
  • lectura
  • desen sau pictura
  • puzzle-uri
  • filme
  • muzica

Actiunea inversa

Faci o actiune opusa tendintei negative, aliniata unei emotii mai pozitive:

  • Inspiratie si incredere: privesti sau desenezi imagini motivationale, citesti un articol de dezvoltare personala
  • Faci ceva amuzant: urmaresti un video amuzant sau citesti o carte amuzanta

Constientizarea emotiilor

Iti identifici si exprimi sentimentele:

Mindfulness

Te concentrezi total asupra momentului prezent:

- meditatie si relaxare. Tehnicile de relaxare se bazeaza pe exercitii de respiratie, de imaginatie si pe concentrarea atentiei asupra miscarilor si senzatiilor din prezent. Poti gasi cateva idei de exercitii de relaxare pentru copii aici.

- exercitii de respiratie. Exercitiile in care copilul inspira adanc, tine aerul pentru cateva secunde, apoi expira incet il pot ajuta sa se calmeze.

- exercitii de observatie presupun orientarea atentiei catre diverse aspecte ale situatiei prezente. Iata un exemplu: „Numeste 5 lucruri pe care le vezi, 4 lucruri pe care le poti atinge, 3 lucruri pe care le auzi, 2 lucruri pe care le mirosi si un lucru pe care il poti gusta.”

Planul de urgenta

Apelezi la oamenii care te pot ajuta atunci cand nu poti iesi singur din situatia dificila:

  • familie si prieteni
  • psiholog sau consilier
  • psihiatru
  • alti medici

Citeste si:


Poveste terapeutica pentru copii: Ganduri si emotii


Invata-l pe copil sa gandeasca rational

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu