Ce efect au Evaluarile Nationale asupra parintilor? Sunt oportune sau reprezinta inca o problema stresanta?
Raspunsuri(9)
-
Cel mai votat raspuns
Sunt stresante pt. parinti, dar si pt unii dintre copii. Nu cred ca sunt tratate cu seriozitate, tot se va copia, se va influenta rezultatul, pt ca depinde de seriozitatea celor care corecteaza. Este timp pierdut, ore date peste cap, bani cheltuiti cu hartia....si rezultatul....din ce in ce avem genereatii mai neinteresate de studiu, de cultura si civilizatie...
-
sunt stresante pentru parinti si altii
-
este stresant mai mult pentru parinti ,deoarece copii isi fac treaba ,ei sunt invatati cu evaluarile,dar nu stiu saracii ca desteptii de la minister au facut un barem de corectare aiurea, in care raspunsurile nu sunt conform cu intrebarile.o mare porcarie,nu mai zic de faptul ca la cl.2 aau pus evaluarea pe 2 iunie(dupa ziua copilului),nustiu care afost desteptul care a gandit asa ,le-a stricat ziua.
-
Buna seara,
Sunt si mama si cadru didactic. Parerile mele sunt si pro si contra, anume:
1. Sunt de acord cu aceste testari, deoarece, altfel, exista "pericolul" real sa ne trezim in clasa a patra cu elevi care inca nu stiu sa citeasca bine. Aceasta inseamna, cu alte cuvinte, "handicapuri" pe care unii elevii le depasesc cu mari eforturi, dupa aceea, sau chiar niciodata.
In ceea ce priveste faptul ca acete testari nu au nicio valoare in catalog (nu se pun calificative, deci nu apare niciun "rezultat" in catalog), le da o valoare de "maculatura". Puteau avea, cel putin, valoarea testarilor de final de an. Nu era rau sa se noteze cu calificative si sa se treaca in catalog. De testarile finale elevii tot nu "scapa", deci o vor lua-o de la capat, cu testarile obisnuite date de invatatori. Efort dublu pentru micii invatacei. Lucru rau!
2. "Contra": subiectele acestor evaluari (cel putin la clasa a patra, care s-au dat pana in momentul in care scriu eu acum) mi s-au parut de un nivel foarte ridicat. Pentru o testare nationala, nivelul trebuia sa fie cel putin mediu. La Comunicare in Limba Romana, de exemplu, textul mi s-a parut prea lung, prea stufos, adica abundent in informatii, total neatractiv pentru un elev de scoala primara, iar cerintele prea multe. Nu este numai parerea mea, ci si a colegilor mei, ca subiectele au depasit cu mult puterea de intelegere a unui elev de nivel mediu de clasa a patra, raportat la timpul de lucru. Aceste subiecte puteau fi abordate cu usurinta de elevi supradotati (adica peste medie) sau care au acasa ore suplimentare de munca cu cartea. Acestia au formate niste automatisme care le permit rezolvarea cu succes a subiectelor. In situatia in care intr-o clasa sunt in medie peste 30 de elevi, randamentul nu este unul ideal. Nu mai mentionez timpul indelungat de lucru la testare, 25 de minute - pauza - 25 de minute.
Cauza majora a greselilor a fost NEATENTIA, dar, repet, pentru aceasta banala cauza remediul nu este "ATENTIA" (ca ar fi mult prea usor, nu?), ci multe ore de munca pentru formarea automatismelor.
Stresul este o alta cauza, pe care elevii il preiau de la parinti si de la invatatori. Nu se poate evita, desi nu se pun calificative. -
Da, copii sunt cobai pt. ministerul invatamintului. Asa este. Stresul la scoala este mare pt. ei. Invatatorii isi varsa stresul pe ei. Nu stiu cum sa prezinte situatia fara sa streseze copilul. Manualele sunt vechi, mai ales cel de lb romana, cu texte plictisitoate, iar modalitatea de evaluare este diferita de evaluarile lor obisnuite.Mai bine ar schimba contunutul manualelor si modul de predare. Dupa aceea sa-i testeze la nivel intenational.
-
Vorbeam acum cateva zile cu o mamica ce are un copil la clasa a doua, vecina cu noi si imi spunea ca 5 copii din clasa fetitei ei au capatat ticuri faciale. Din cand in cand ba clipesc des, ba isi misca nasul nu stiu cum... Si invatatoarea era ingrijorata si pune acest lucru pe stresul la care au fost supusi copiii in ultima vreme. E o presiune enorma pe umerii lor. Cum se face ca in unele tari din Europa care au rezultate bune la testarile internationale nici nu exista sistem de notare, iar la noi incepem sa-i obosim de mici. Numai ideea de testare nationala si ii sperie... Vrem roboti sau copii sanatosi?
-
Cred ca intrati in probleme pe care nu le intelegeti deloc! Cum puteti folosi cuvinte ca: efecte perverse, cobai? De ce nu lasati profesionistii sa decida ce e bine si ce nu, pentru copii?(referitor la scoala, clar). Ca sunt perfectibile unele, da, dar de aici pana la folosirea unor pareri, fara nici o competenta, e cale luuuuuuuuunga! In calitatate de parinti, cred ca ar fi mai bine sa invatam sa ne educam copiii, asta lipseste, din pacate!
-
Evaluarile sustinute in special la clasele primare vor pune presiune atat pe copii cat si pe parinti si dascali.Copiii vor trata evaluarile ca pe o competitie,la fel si parintii,dascalii vor mari lucrul suplimentar la clasa,totul in defavoarea copiilor,care oricum ajung foarte obositi la sfarsit de an.
-
Chiar astept cu nerabdare punctul de vedere al parintilor. Ne-a intrebat cineva daca au nevoie copiii nostri de inca o examinare? Domniile voastre, ca parinti, cum resimtiti efectele acestei evaluari?
Multumesc foarte mult!
Citeste articole din aceasta tema
-
Halloween-ul - o sarbatoare din ce in ce mai cunoscuta in Romania
Luna octombrie pentru multi dintre noi este doar o luna in care facem tranzitia de la zilele calduroase, de vara, la cele friguroase, de iarna.
-
Performanta nesanatoasa. Ce inseamna si cum o recunoastem
Stim ca performanta si succesul in orice domeniu inseamna efort, daruire si depasirea obstacolelor. Insa uneori, toate acestea ne pot epuiza rezervele de energie si entuziasm, iar performanta obtinuta nu mai aduce implinire emotionala.
-
Cum poate fi depasita teama de examene
Cand vine vorba de examene importante, precum Evaluarea Nationala din clasa a VIII-a sau Bacalaureatul, intregul viitor al copiilor pare sa depinda de rezultatul acestora. Astfel, nu e de mirare ca situatiile de evaluare si testare pot da nastere la panica si teama intensa.