characters characters

Tema pentru acasa in clasele primare

Ce s-a intamplat cand o scoala a renuntat la teme

06 aprilie 2016    |   1424 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

tema pentru acasa in clasele primare
Temele pentru acasa nu influenteaza rezultatele scolare ale elevilor din clasele primare, este una dintre concluziile unei meta-analize realizata in 2006 de catre cercetatorul Harris Cooper si colegii sai.

Un alt studiu publicat la inceputul acestui an arata ca temele nu sunt recomandate nici copiilor din gradinita. Prescolarii primeau de obicei teme sub forma unor fise care trebuie completate acasa, alaturi de parinti. Parintii participanti la studiu si-au exprimat fie revolta impotriva temelor la aceasta varsta, fie sustinerea si increderea in utilitatea lor. Partea pozitiva a temelor pentru acasa, identificata de catre parinti, a fost ca incurajau interactiunea intre parinti si copii, iar partea negativa a fost ca acestea ocupau timpul pe care copiii il puteau petrece in aer liber.

Katie Charner-Laird, directoare a unei scoli  din Cambridge, Massachusetts, a cercetat subiectul importantei si beneficiilor temelor de casa pentru elevi si a decis sa renunte la temele pentru acasa in clasele primare. Aceasta decizie s-a nascut si din lectura cartii „Mitul temelor de casade Alfie Kohn, in care acesta dezvolta cateva argumente impotriva temelor pentru acasa in clasele primare:

  • acestea nu ii ajuta pe copii sa isi dezvolte abilitatile de organizare a timpului, parintii fiind cei care depun mai mult efort pentru organizarea temelor pentru acasa
  • nu toti elevii au aceleasi nevoi atunci cand vine vorba de exersarea noilor cunostinte sau abilitati
  • nu exista cercetari care sa arate ca temele in clasele primare duc la cresterea rezultatelor scolare

Astfel, Katie Charner-Laird si profesorii din scoala sa au decis sa renunte la temele clasice pentru acasa, optand pentru unele care permit mai multe flexibilitate si libertate. Iata care au fost acestea:

  • la gradinita, copiii trebuie sa spuna parintilor cate o poveste, insa fara a exista termene limita, iar parintii sunt incurajati sa citeasca copiilor povesti
  • incepand cu clasa intai, elevii vor citi in fiecare zi, asta incluzand si cititul in familie, seara
  • elevii din clasa a treia vor scrie in fiecare zi, fara a li se impune ce sa scrie sau cat si fara a primi note. De asemenea, elevilor din clasa in a treia li s-a recomandat sa exerseze abilitatile lor matematice in functie de nivelul personal de cunostinte.

Directoarea adauga ca „In 2014, scoala noastra a devenit cunoscuta ca scoala fara teme, dar am primit in mod constant informatii despre munca semnificativa de invatare care are loc acasa, de la elevi, parinti si cadrele didactice. De exemplu, elevii din clasa a cincea au cerut sa li se dea mai multe probleme pentru a le rezolva acasa. Poate ca scoala noastra da copiilor mai putine teme, dar acum, mai mult ca oricand, avem mai multi elevi implicati acasa in activitati semnificative de invatare.”

Tu ce parere ai despre aceasta decizie?


Sursa: WashingtonPost.com


*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/spiritinme/3180355319/

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    Anna    13.04.2016 - 06:36
    Apreciez efortul depus de doamna directoare, dar când un părinte vine și iți spune ca doar la școală se învață, acasă e doar distracție și atât ,dar rezultatele reflecta o slaba pregătire al acelui copil...pe noi, cadrele didactice, cade toată răspunderea , ei, părinții, nu-și asuma nimic.