characters characters

Sistemul de invatamant din Finlanda – competitia nu este promovata

23 iulie 2014    |   1806 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.


*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/perspicacious/301401098


Sistemul de invatamant finlandez este considerat de multi ca fiind unul foarte bun fiindca pune in valoare atat elevul, cat si profesorul. Lipsa competitiei, invatarea prin joc, numarul redus de ore si pregatirea foarte buna a cadrelor didactice reprezinta cativa factori care explica succesul sistemului finlandez de educatie.


Iata pe scurt principiile care stau la baza invatamantului in Finlanda:

  • Accentul este pus pe joaca fiindca se considera ca prin aceasta forma de activitate copiii invata cel mai usor si isi dezvolta imaginatia, se descopera pe ei insisi, precum si lumea din jur.
  • Evaluarile scolare nu sunt atat de importante: cu cat elevii petrec mai mult timp pregatindu-te pentru un test sau pentru un examen, cu atat pierd mai mult timp in care ar putea sa invete sa gandeasca liber. Increderea acordata sistemului de invatamant este foarte mare, pornind de la guvern, municipalitati, administratori de scoala, profesori, elevi si parinti.
  • Competita intre scoli nu este promovata, fiindca fiecare scoala se considera ca este buna prin specificul ei.
  • Cadrele didactice sunt foarte bine pregatite, iar pentru a preda, trebuie sa fi absolvit o facultate si un masterat care este incheiat cu publicarea disertatiei.
  • Elevii petrec putin timp la scoala. Ei au pauze de 15 minute, o data la 45 de minute, cat este durata unei ore. Varsta la care copiii sunt dati la scoala este de 7 ani si petrec la scoala 4-5 ore. Copiii primesc pentru prima data note dupa primii patru ani de scoala, iar evaluarile se bazeaza pe metacognitie si a invata cum sa invete. La varsta de 16 ani, eleviii isi aleg profilul pe care doresc sa il urmeze: academic sau vocational.

Sistemul de invatamant finlandez este apreciat peste tot in lume mai ales pentru ca pune accentul pe colaborare si libertatea de alegere, autonomie asupra curriculumului si a standardelor de implementare la nivel de scoala de catre cadrele didactice.

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • GHEORGHE ROȘEȚ
    GHEORGHE ROȘEȚ    30.07.2014 - 14:03
    Și la noi s-a încercat dar colegii noștri (învățători de care știu eu),n-au putut renunța la coronițe și premii (nici anul acesta)! Se pare că trebuie să ,,lucrăm” mai mult la ceea ce se cheamă ,,relația cu părinții” , ca să nu spun ,,aplicarea legislației de prin 1998”! (Nu știu a folosi emoticoane, deși pe aici trebuia să fie!)