characters characters

Despre metacognitie sau cum 15 minute de planificare ii ajuta pe copii sa ia o nota mai buna

16 mai 2017    |   727 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

metacognitie si rezultate scolare
De ce este important sa il inveti pe copil sa isi planifice invatarea si sa isi evalueze singur progresul facut atunci cand invata?

Studii recente atrag atentia asupra rolului metacognitiei in pregatirea copiilor si adolescentilor pentru teste si teme. Metacognitia este definita ca gandirea despre gandire. Cu alte cuvinte, cand copiii au abilitati metacognitive, sunt capabili sa isi evalueze singuri eforturile si rationamentele facute si sa decida care sunt strategiile cele mai potrivite de invatare.

Un studiu realizat cu adolescenti a aratat ca atunci cand acestia isi dedica un sfert de ora pentru a raspunde la o serie de intrebari legate de strategiile si resursele pe care le vor folosi in pregatirea pentru un test, obtin note mai bune decat adolescentii care incep sa invete fara aceasta activitate de planificare. Participantii la studiu au raspuns la intrebari precum „Ce subiecte crezi ca vor fi la test?”, „Care sunt resursele pe care le vei folosi pentru a invata (carti, notite, meditatii, studiu de grup etc.)?”, „De ce vor fi aceste resurse utile?” sau „Cum vei folosi exact fiecare resursa in parte?”. Astfel,  a fost creat un plan de studiu in doar 15 minute.

Un alt studiu realizat cu elevi de gimnaziu arata ca atunci cand copiii sunt invatati cum sa scrie un text de calitate si sa isi evalueze singuri compunerile, reusesc sa faca un progres academic echivalent cu noua luni de studiu. Copiii au fost invatati cum sa planifice, sa monitorizeze si sa isi evalueze independent textele scrise, fara a apela la profesori.

Autorii studiilor de acest fel atrag atentia asupra faptului ca parintii si cadrele didactice au un rol important in incurajarea abilitatilor metacognitive ale copiilor. Iar modalitatile prin care pot face acest lucru sunt destul de simple. Este nevoie doar ca parintii si cadrele didactice sa ii intrebe pe copii, atunci cand intampina dificultati: „Ce alte resurse sau ce alte strategii ai putea folosi?” sau atunci cand observa alti copii: „Cum crezi ca ar fi putut proceda diferit pentru a obtine rezultate mai bune?”.


Sursa: QZ.com


*Sursa foto: Pexels.com


Citeste si:


De ce iau copiii inteligenti note mici la scoala

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu