characters characters

Invatarea eficienta inseamna suprainvatare

Cum pot fi prevenite uitarea si interferentele in invatare

21 februarie 2017    |   1235 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

invatare eficienta
Care este secretul pentru o invatare cu adevarat eficienta? Sa continuam sa invatam chiar si dupa ce suntem siguri ca am stapanit continutul sau abilitatea noua. Cu alte cuvinte, chiar daca am ajuns la nivelul maxim de cunostinte sau abilitate, exersarea pentru inca putin timp a cunostintelor sau abilitatilor ajuta pe termen lung. Acest fenomen se numeste suprainvatare si este cea care previna aparitia interferentelor intre informatiile recent invatate si cele care urmeaza sa fie invatate.

Studii anterioare au aratat ca atunci cand oamenii invata o abilitate noua si apoi inca una similara, la scurt timp dupa prima, a doua abilitate va interfera si va diminua eficienta primei. Un nou studiu arata ca suprainvatarea previne acest efect, indicand si o posibila explicatie neurofiziologica pentru acest fenomen.

Studiul a fost bazat pe sarcini de perceptie vizuala, participantii exersand capacitatea de a identifica un anumit tip de imagini dintr-un sir de imagini. Apoi participantii au fost impartiti in doua grupuri: primul grup a trecut la o noua sarcina de invatare (identificarea unui nou tip de imagine).  Al doilea grup a continuat sa exerseze prima sarcina de perceptie vizuala, avand loc „suprainvatarea” si dupa o pauza au invatat sarcina noua. A doua zi, participantii au fost testati cu privire la ambele sarcini invatate. Participantii care au suprainvatat au avut rezultate semnificativ mai bune decat participantii care au invatat ambele sarcini una dupa alta.

Acestia recomanda celor care invata sa evite tendinta de a trece repede de la un episod de invatare al unui subiect la altul. „Ni se intampla des atunci cand invatam ceva sa avem impresia ca am invatat si trecem repede la urmatoarea secventa. Rezultatul nu este o invatare mai rapida, ci o interferenta a informatiilor.”, mai spun acestia.

Desi studiul de baza a fost cel al invatarii unor sarcini vizuale, specialistii sunt increzatori ca acelasi fenomen poate fi intalnit si in invatarea sarcinilor motorii. Studiul de fata a identificat si intervalul optim de pauza intre doua sarcini de invatare: 3 ore si jumatate.

Sursa: ScienceDaily.com 


*Sursa foto:https://www.flickr.com/photos/michaelriedel_at/3585697206/


Citeste si: Tehnici de memorare si curba uitarii

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu