1. Identifica, cu greutate, subiectul in propozitii dezvoltate, cand este pozitionat in interiorul propozitiei sau la sfarsitul acesteia. Exemplu: In curtea din spatele casei, bunica uda florile cu apa din fantana. Din varful muntilor cade, rece, o neplacuta ploaie.
Ce poti face ca parinte
- Fiecare parte de propozitie raspunde la o intrebare. De fiecare data cand trebuie sa identifice subiectul sa puna una din intrebarile:
Cine face actiunea?
Despre cine se vorbeste in propozitie?
2. Recunoaste, cu dificultate, predicatul verbal exprimat prin verbul a fi in situatiile:
„Iarna-i ici, vara-i departe”.
Mama e in casa. Mama-i in casa.
Ce poti face ca parinte
- a) Pentru a intelege cat mai bine, trebuie sa dea cat mai multe exemple de acest tip, sa foloseasca in vorbire verbul a fi, forma prescurtata e (este) si forma populara „–i” (este).
- b) Pune-l pe copil sa inlocuiasca forma prescurtata a verbului „este” in texte lirice sau narative.
- Exemplu:
- „Unde-i unul nu-i putere
- La nevoi si la durere.”
- Copilul va inlocui astfel:
- „Unde este unul nu este putere
- La nevoi si la durere.”
Adauga tu primul comentariu: