characters characters

Scriere creativa pentru copii: Povestile obiectelor din casa

Propus de: Raluca Lungu   |   07 octombrie 2011    |   3153 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

Exercitiu de scriere creativa: povestile obiectelor din casaTraim intr-o lume foarte aglomerata, plina nu numai de oameni, ci si de obiecte. Ce s-ar intampla daca, prin instaurarea unei democratii absolute, lucrurile ar incepe sa aiba viata si ar putea sa-si spuna povestile, sau ne-ar putea spune ce cred despre noi? Dar pana democratia va evolua intr-atat, hai s-o instauram noi, macar imaginar!
 
 
 




De ce ai nevoie

  • diverse obiecte
  • imaginatie si buna dispozitie

Cum se procedeaza


1. Cere-i copiilui sa se puna in locul oricarui obiect din camera, din casa, de pe strada. Incurajati-l sa fie cat mai dezinhibat, cat mai tolerant si cat mai curajos, astfel incat sa nu aleaga doar obiectele “cu conotatii pozitive”. Adica, oricine vrea sa fie televizorul, inelul cu diamante, ceasul, ori tabloul cu ingeri, si mai putini s-ar gandi la matura, la carpa de praf, ori la cosul de gunoi.

2.Dupa ce si-a ales obiectul pe care il reprezinta, copilul trebuie sa inventeze “povestea” obiectului respectiv, sa “se puna in pielea lui” si sa spuna ce simte, cum ii vede pe stapanii lui, cum se intelege cu celelalte obiecte.

3. Daca este lipsit de inspiratie, il poti ajuta pe copil cu intrebari precum”Cum este viata ta de zi cu zi ca televizor?”, “Este obositor programul tau?”, “Este usor sa fii televizor?”, “Ce iti place cel mai mult sa faci?”, “Cum te intelegi cu celelalte obiecte din camera?” etc.

Daca sunt prezenti mai multi copii, ei pot fi asezati ca intr-un fel de sezatoare si isi vor spune pe rand propriile povesti. Rolurile pot fi alese, sau impuse (printr-o aleatorie tragere la sorti). La finalul fiecarei povesti se pot aloca 5-10 minute pentru un tur de intrebari suplimentare pe care “celelalte obiecte” le au pentru colegul ce tocmai s-a confesat. Nici nu stiti cate are pe suflet matura, ori prin cate aventuri a trecut cosul de gunoi!


Ce invata copilul din aceasta activitate
Exercitiul acesta, dincolo de faptul ca provoaca la exprimarea propriilor sentimente, stimuleaza creativitatea, dar si atentia fata de lumea din jur, care poate duce si la schimbari pozitive in atitudinea fata de lume si viata.
 
Raluca Lungu
Coordonez cercul de scriere creativa de la Palatul Copiilor din Timisora de 12 ani, unde lucrez cu copii de la clasa I pana la liceu.  Nu fac altceva decat sa provoc copiii la joaca, sa le dau curaj sa se exprime si ii las sa spuna ce simt. Iar rezultatele sunt mai intotdeauna minunate.

Comentează:
3 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • COTIRLAN LUMINITA
    COTIRLAN LUMINITA    27.06.2012 - 14:02
    Dragut!...Aveti multa imaginatie!!! Credeti-ma, stiu ca in viata, interpretam diferite roluri, conform persoanelor din jurul nostru, conform cerintelor acestora dar, sa ma transform intr-o floare, o pasare sau... in cosul de gunoi, nu m-am gandit niciodata! Este adevarat insa ca, rolul televizorului il interpretez destul de des in relatia cu fiul meu...Este o lectie de imaginatie pe care o putem transmite mai departe, copiilor nostri!
  • maria ilincescu
    maria ilincescu    04.01.2012 - 08:40
    Prin aceste minunate jocuri copilul executa un gen-rol; este un mic actor care are o manifestare libera,originala, prin care ne vom da seama despre climatul educativ in familie( ce emisiuni se urmaresc la televizor ,in cazul cand alege televizorul), aspecte ale activitatii copilului in familie( ingrijeste flori : le aduna frunzele uscate , le uda ..da oxigen in camara copilului, vorbeste frumos , asculta muzica buna,admira culorile florale ...asta cand a ales sa joace rolul unei flori). Daca alege sa fie un termometru medical- ne vom da seama de profesiunea parintilor sau despre conditiile de locuit( va fi o adevarata lectie sanitara ; de ce faci temperatura , ce-ai consumat sa contina e-uri,alimente vechi, isi va asuma un rol aducativ de a indica ce face un termometru..Elementele jocului se integreaza in activitatea de invatare. Astfel el este incurajat sa lucreze singur, liber, sa creeze, sa-si argumenteze afirmatiile, sa rezolve situatii problematice care conduc la o invatate creativa. O tema bine alesa, felicitari propunatorului!
  • Utilizator Anonim
    andreea    02.11.2011 - 14:27
    foarte inspirat joc! multu pt idee!