characters characters

Temele pentru acasa. Sfaturi de buna efectuare

30 septembrie 2019    |   2447 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

temele pentru acasa
(interviu realizat de Claudia Cojocea cu Iuliana Dragan specialist Intuitext in educatie si profesor pentru invatamantul primar)


Unul dintre cele mai sensibile puncte in educatia copiilor nostri o reprezinta temele pentru acasa. De ce credeti ca au copiii aceasta reticenta in a aloca un timp pentru invatare si acasa (pe langa cele 4 ore de scoala)?


Dupa parerea mea, e prea mult spus ca toti elevii au reticenta pentru temele de acasa. As putea spune ca, pentru unii dintre copii, temele de acasa reprezinta o activitate placuta. De exemplu, elevilor pasionati de scrierea creativa le face placere sa scrie o compunere interesanta pe care sa o prezinte a doua zi colegilor. De asemenea, temele sub forma unor proiecte de grup se bucura de un entuziasm si de o efervescenta uimitoare din partea elevilor.

Scoala Intuitext
Parerea mea este ca invatarea fara studiu individual nu e completa. Temele bine alese reprezinta un antrenament foarte util, o aprofundare si o completare a continuturilor studiate in clasa, un mijloc de dezvoltare a gandirii, inteligentei, creativitatii si originalitatii celui mic.


Ca in toate lucrurile care se intampla pe lumea aceasta, si in privinta temelor de acasa, trebuie sa existe un echilibru. Trebuie evitate temele repetitive, monotone si plictisitoare.


Un alt aspect foarte important este volumul temelor. E total contraindicat un volum prea mare de teme, care ocupa mult din timpul copilului si il demotiveaza.


Mai trebuie spus ca cei mici nu lucreaza la fel. Ei au ritm diferit de lucru si stiluri diferite de invatare. De aceea, pentru eficientizarea studiului individual, profesorii dau teme diferentiate elevilor lor.

Unii dintre cei mici se plang adesea ca nu au inteles diverse notiuni din clasa si din acest motiv nu stiu sa-si rezolve temele. Dvs. cum vedeti aceasta situatie?


Cred ca elevul care nu a inteles ceea ce i se preda ar trebui sa spuna in clasa acest lucru si sa ceara lamuriri suplimentare cadrului didactic in timpul lectiei sau imediat dupa lectie.


Daca totusi se intampla acest fenomen si copilul ajunge acasa cu lacune in invatare, ar trebui sa…


Citeste continuarea interviului.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe