characters characters

5/13 - Impartirea-notiuni pregatitoare si proprietati
Clasa a III-a    Matematica

21 noiembrie 2013   
1. Nu intelege de ce impartirea este o scadere repetata. Exemplu: 36 : 9 = 4

Ce poti face ca parinte

  • Foloseste obiecte si indeamna copilul sa lucreze cu ele.
    Exemplu: Va pregatiti sa jucati carti. Atrage-i atentia ca tu imparti cate 4 carti la fiecare, lucru ce se repeta de mai multe ori. Arata-i teancul de carti care se micsoreaza de cate ori dai fiecaruia cate 4. Aici, se micsoreaza inseamna scadere cu 4.
    La tema il ajuti si astfel:
    Exemplul 1
    36 : 9 =
    4
    36 ─ 9 = 27
    27 ─ 9 = 18
    18 ─ 9 = 9
    9 ─ 9 = 0
    Scade-l pe 9 pana obtii 0. Numara de cate ori l-ai scazut pe 9 (de 4 ori). Deci, 36 : 9 = 4. Il scrii pe 4 sus, la rezultat (cat). Daca asezi scaderile in coloana copilul le poate numara mai usor.

2. Copilul intampina dificultati in aplicarea impartirii prin cuprindere. (Exemplu: 6 : 3 = , adica de cate ori il luam pe 3 din 6.)

Ce poti face ca parinte

  • Lucreaza practic. Pune pe farfurie 6 morcovi. Hai sa ne luam fiecare cate 3 morcovi sa-i rontaim! Deci, 6 impartit cate 3 egal 2 ( tu si copilul, adica 2 grupe). Cuprindere inseamna de cate ori se iau cei 3 morcovi din numarul total sau cate grupuri de cate 3 formam din 6 morcovi.
  • Faceti aranjamente pentru o masa festiva si pune-l pe copil sa puna langa fiecare farfurie cate 3, 4 tacamuri.

3. Copilul intampina dificultati in aplicarea impartirii in parti egale. (Exemplu: 6 : 3 = , adica de cate ori impartim 6 in mod egal la 3.)

Ce poti face ca parinte

  • Sunteti 3 in casa. Imparte 6 morcovi, in mod egal, la fiecare. Da cate unul, apoi inca unul pana la sfarsit. Prin urmare, 6 morcovi impartiti in mod egal la voi trei inseamna cate 2 morcovi de fiecare. Deci, 6 impartit la 3 egal 2 (o grupa de cate doi la fiecare).
  • La masa impartiti in mod egal la membrii familiei 12 felii de paine sau 15 bucati de pizza.
    In parti egale (sau in mod egal) inseamna ca fiecare sa primeasca acelasi numar de obiecte.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu