Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa defineasca impartirea ca fiind operatia inversa inmultirii.
(Exemplu: daca 5 x 3 = 15, atunci 15 : 3 = 5); - Sa efectueze scaderi repetate ale aceluiasi termen.
(Exemplu: 21 ─ 3 ─ 3 ─ 3 ─ 3 ─ 3 ─ 3 ─ 3 = 0); - Sa foloseasca limbajul matematic al impartirii.
(Exemplu: deimpartit (numarul care se imparte), impartitor (numarul la care se imparte), cat (rezultatul impartirii), impartit la (:), de n ori mai putin, a se cuprinde in b de n ori ( 5 se cuprinde in 10 de 2 ori), a este de n ori mai mic decat b (5 este de 2 ori mai mic decat 10); - Sa scrie o scadere repetata de termeni egali ca operatie de impartire.
(Exemplu: 10 ─ 5 ─ 5 = 0, deci 10 : 5 = 2, deoarece din 10 poti sa scazi de 2 ori pe 5 pana obtii 0); - Sa scrie impartirea ca scadere repetata de termeni egali.
(Exemplu: 8 : 2 = 4 deoarece 2 se poate scadea din 8 de 4 ori pana cand se obtine 0 sau 8 ─ 2 ─ 2 ─ 2 ─ 2 = 0); - Sa dea exemple de cazuri concrete in care se aplica impartirea in parti egale.
(Exemplu: 8 mere se impart in mod egal la 2 copii. Cate mere primeşte fiecare copil?) - Sa rezolve probleme ajutandu-se de desene.
(Exemplu: In cate cutii sunt puse 20 de jucarii, daca se asaza cate 5 jucarii in cutie? 20 : 5 = 4)
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa dea exemple de situatii concrete in care se aplica impartirea prin cuprindere (Exemplu: 8 mere se impart cate 2 fiecarui copil. Cati copii primesc mere?).
Comentează: