Un alt fel de feedback pozitiv

Propus de: SuntParinte.ro   |   14 mai 2018    |   1574 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

feedback pozitiv
Bill Gates spunea intr-un interviu ca ”toti avem nevoie de oameni care sa ne ofere feedback. Acesta este modul in care devenim mai buni”. Afirmatia nu este insa, intotdeauna adevarata. Unele tipuri de feedback sunt utile, in timp ce altele nu ajuta si pot duce chiar la regres. Asadar, ce face diferenta intre cele doua? Atunci cand este gandit cum trebuie, feedbackul poate fi cea mai buna cale pentru a ajuta pe cineva sa invete. Statisticile arata ca in 38% din cazuri, interventiile pe baza de feedback fac mai mult rau decat bine.


Citeste si alte materiale pe aceeasi tema:


Diferenta dintre critica si feedback constructiv


Critica versus apreciere in relatia parinte-copil


Conteaza ce spunem, nu doar cum spunem.


Pentru ca feedbackul sa fie eficient, conteaza ca persoana care il ofera sa o faca bine. Daca se axeaza pe „cum”, feedbackul nu este util. Atunci cand parintii sau cadrele didactice ofera feedback copiilor, este important sa tina minte ca rolul acestuia este de a-i ghida pe copii catre alegeri mai bune in viitor. Astfel, nu ar trebui sa ne limitam la a descrie performanta copiilor din trecut (Ai rezolvat bine o problema din doua), ci este benefic sa ne orientam catre sugestii care sa ii ajute pe copii sa se descurce mai bine (“Data viitoare poti sa acorzi mai multa atentie ordinii operatiilor.”).


O schimbare atat de simpla poate inseamna extrem de mult pentru educatia copiilor si pentru starea lor emotionala.


Iata si alte idei care te pot ajuta sa oferi un alt fel de feedback copiilor, unul care sa aiba un real impact pozitiv asupra educatiei acestuia:


In loc sa scoti in evidenta greselile, invata-l cum sa le evite data viitoare. Identifica impreuna cu el rationamentele care l-au dus la concluzia gresita si corectati-le impreuna. Daca acestea s-au datorat lipsei de atentie, recomanda-i copilului modalitati prin care sa verifice ca a inteles corect o cerinta sau o problema. Daca greseala se datoreaza lipsei de cunostinte, reia pe scurt explicatiile si ofera-i copilului resurse suplimentare de informatie, pentru a acoperi “golurile” de informatie pe care le are.


In loc sa descrii performanta copilului, arata-i modalitati clare in care si-o poate imbunatati data viitoare. Poate fi vorba de exercitii suplimentare, de lecturi sau de a relua anumite parti din materie.


In loc sa fii tu cel care vorbeste cel mai mult, intreaba-l pe copil ce ar face diferit data viitoare. In acest fel, copilul va fi implicat in propria evaluare si va fi mai motivat sa aiba o evolutie pozitiva in viitor.


In loc sa pui accentul pe persoana copilului, pune accentul pe activitate si felul in care ea poate fi imbunatatita. De exemplu, in loc sa spui “Nu ai fost suficient de atent cand ai rezolvat testul.”, poti spune “Data viitoare, poti sa citesti de doua ori cerinta exercitiului inainte de a-l rezolva, pentru a fi sigur ca ai inteles corect.”.


De ce un astfel de feedback are impact pozitiv asupra copiilor? Deoarece nu va fi luat ca o critica personala, copiii nu vor deveni defensivi sau rusinati, ci motivati sa isi imbunatateasca performanta data viitoare. Un astfel de feedback transmite copiilor ideea ca adultii au incredere in ei si ca progresul este posibil, deoarece exista resurse si strategii care ii pot ajuta.


Copilul tau ce fel de feedback primeste la scoala sau in alte situatii de invatare?


*Sursa foto: Pixabay.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu