Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa adune, repetat, termeni egali.
(Exemplu: Calculeaza: 5 + 5 + 5 + 5 + 5 = ); - Sa foloseasca termenii specifici inmultirii: factori, produs, inmultit cu..., de ... ori mai mult.
(Exemplul 1: Calculeaza produsul numerelor 3 si 7. ; Exemplul 2: Afla numarul de 4 ori mai mare decat 5.; Exemplul 3: Cate baloane are Mara daca eu am 5 baloane, iar ea are de 2 ori mai multe?; Exemplul 4: Afla doi factori al caror produs este 24.); - Sa aplice inmultirea pentru a rezolva o problema din viata cotidiana.
(Exemplu: afla prin inmultire costul mai multor caiete cu acelasi pret, numarul potrivit de bomboane, daca are 5 invitati si fiecare va servi cate 5 bomboane); - Sa scrie o adunare repetata de termeni egali ca operatie de inmultire.
(Exemplu: 4 + 4 + 4 = 3 x 4); - Sa scrie o inmultire ca adunare repetata de termeni egali.
(Exemplu: 2 x 3 = 3 + 3); - Sa calculeze numarul total de obiecte dintr-un desen printr-o operatie de inmultire. Exemplu: Cate dreptunghiuri sunt in desen?(3 x 4 = 12 sau 4 x 3 = 12)
- Sa schimbe locul factorilor intr-o inmultire pentru a calcula mai repede si mai usor (Exemplu: 2 x 8 = 8 x 2);
- Sa rezolve probleme ajutandu-se de desene.
(Exemplu: Cate bomboane de ciocolata sunt in doua cutii cu 4 randuri si cate 6 bomboane pe fiecare rand? Rezolvare: 2 x 4 x 6 = 48 (bomboane)
Comentează: