Ce ar trebui sa stie copilul meu la sfarsitul clasei a III-a Limba romana
Printre cunostintele si abilitatile pe care trebuie sa le aiba copilul la limba romana la finalul clasei a treia se numara: semnele de punctuatie, sinonime si antonime (cuvinte cu inteles asemanator si cuvinte cu inteles opus), folosirea corecta a ortogramelor (sa/s-a, sau/s-au, la/l-a, nea/ne-a etc. ), formularea unui text de o jumatate de pagina pe baza unui plan dat sau pe baza unui sir de intrebari, desprinderea ideilor principale dintr-un text si partile de vorbire.
Afla mai multe detalii despre acest subiect in materialul video de mai jos:
Citeste si alte articole din aceasta tema
-
Lectie online ScoalaIntuitext.ro - Adjectivul. Limba si literatura romana – clasa a III-a
Lectie online – Adjectivul – Limba si literatura romana – clasa a III-a – Articol realizat de Iuliana Dragan (specialist Intuitext in educatie si profesor pentru invatamantul primar).
-
VIDEO: Schema liniara a unei propozitii. Cum se realizeaza
In clasa a treia, la limba romana, copiii incep sa invete despre partile de vorbire si de propozitie. Una dintre metodele prin care li se explica aceste lucruri elevilor o reprezinta schema liniara a unei propozitii.
-
VIDEO: Ortogramele “sau / s-au” si “iau / i-au” 3
Copilul tau ezita atunci cand trebuie sa scrie “s-au” ori “i-au”? Ortogramele se numara printre acele lucruri care, odata invatate gresit, se corecteaza cu dificultate mai tarziu. Multi copii au dificultati in a intelege regulile care stau la baza celor mai frecvente ortograme si fac deseori greseli.
Comentează: