characters characters

Suprimarea emotiilor la copii

Ce se intampla cand il obligam pe copil sa fie politicos

Propus de: SuntParinte.ro   |   05 februarie 2020    |   659 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani.

suprimarea emotiilor la copii
Viata vine cu o multime de dezamagiri, chiar si in primii ani de viata, iar de cele mai multe ori, copiii isi exprima dezamagirea vocal. Ce se intampla insa daca le cerem prescolarilor sa nu isi exprime frustrarea, tristetea sau nemultumirea, cu scopul de a-i invata sa fie politicosi? Care sunt urmarile asupra lor si care este alternativa potrivita?

Citeste si:

Cum il inveti pe copil sa isi ceara scuze

De ce e important ca parintii sa isi ceara scuze de la copii cand gresesc


Un studiu realizat pe 148 de prescolari arata ca atunci cand copiii nu isi exprima dezamagirea, folosindu-i autocontrolul pentru a s-i suprima emotia, performantele lor intelectuale au de suferit. Copiii participanti la studiu au fost impartiti in doua grupuri: o parte dintre ei au fost dezamagiti (li s-a oferit o bucata de polistiren in loc de jucaria dorita), iar cealalta parte dintre ei nu au fost dezamagiti (li s-a oferit jucaria dorita). Reactiile copiilor dezamagiti au fost inregistrate de catre cercetatori: unii copii si-au exprimat frustrarea, in timp ce altii au multumit fara sa isi arate dezamagirea. Apoi toti copiii au fost rugati sa rezolve o sarcina cognitiva potrivita varstei lor. Copiii dezamagiti care nu si-au exprimat emotiile au avut rezultate mai slabe decat copiii dezamagiti care si-au exprimat frustrarea si decat copiiii care nu au fost dezamagiti. (La sfarsitul experimentului, copiii care au fost dezamagiti au primit jucaria dorita. )

Cum putem interpreta aceste rezultate? A te preface ca totul este in regula, desi nu este, reprezinta un semn de reglare emotionala ridicata, care consuma destul de multa energie. Autocontrolul este considerat a fi epuizabil - dupa ce trebuie sa ne controlam comportamentul si emotiile foarte mult timp, vom avea dificultati sa continuam sau ne vom simti obositi. De exemplu, cand ni se cere sa nu radem desi vedem ceva amuzant, eforturile pot fi considerabile chiar si pentru adulti. Pentru copii, efortul in aceste situatii poate fi si mai ridicat.

Asadar, suprimarea emotiilor este foarte costisitoare din punct de vedere mintal. De aceea, Daniel Siegel, autorul cartii „Creierul copilului tau”, recomanda parintilor sa ii invete pe copii sa numeasca emotiile pe care le simt, chiar si in gand, atunci cand situatia sociala nu permite verbalizarea trairilor.

Apoi, mai tarziu, copilul poate vorbi parintelui despre ce a simtit, iar acesta il poate ajuta sa repare situatia, daca este posibil. De exemplu, cand copilul este dezamagit ca nu a primit cadoul promis din partea unei rude, parintele ii poate oferi cadoul respectiv (daca este posibil) sau ii poate propune o activitate preferata de copil.

*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

  • Teama si tristetea copiilor in perioada de izolare
    Cum isi manifesta copiii teama si tristetea in perioada de izolare
    02 aprilie 2020   

    Viata tuturor a fost data peste cap in ultima vreme, iar copiii pot fi afectati de izolare la fel ca adultii. Cei mici au nevoie de sprijin si ajutor cu atat mai mult cu cat nu vor sti sa isi exprime emotiile de fiecare data sau sa le gestioneze.

  • Efectele psihologice ale izolarii
    Cum ne afecteaza izolarea sociala
    01 aprilie 2020   

    Izolarea sociala ne poate afecta sanatatea emotionala si fizica pe termen lung. Cu totii riscam sa devenim mai iritati, mai nelinistiti sau mai tristi decat eram inainte de a ne izola in casa.

  • Fericirea parintilor si dezvoltarea copiilor
    Parintii fericiti sunt parintii echilibrati emotional
    28 februarie 2020   

    Cea mai importanta responsabilitate a parintilor este aceea de a-si mentine capacitatea de a raspunde copilului, in sensul de a oferi copilului un raspuns dezirabil, nu o reactie automata.

Mai multe