characters characters

Testul de competente lingvistice pentru clasa a V-a

17 mai 2018    |   2869 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

test de competente lingvistice clasa V
Ministerul Educatiei a publicat procedura de organizare a testului de competente lingvistice pe care trebuie sa il dea copiii de clasa a IV-a care vor sa invete incepand din clasa a V-a in clase cu program intensiv de predare a unei limbi straine.


Recunoasterea certificatelor de limbi straine


Copiii care au obtinut un certificat de limba straina cu un nivel superior pot sa nu participe la testul de competente lingvistice, daca le este recunoscut certificatul respectiv. Lista examenelor care pot fi recunoscute si echivalate cu testul de competente lingvistice poate fi gasita aici.


Testul de competente lingvistice - desfasurare


Testul de competenta lingvistica vizeaza evaluarea deprinderilor si a cunostintelor acumulate in clasele a III-a si a IV-a si consta intr-o proba orala si o proba scrisa.


PROBA ORALA


a) Etapa I – lecturarea cu voce tare a unui text in limba straina. Textul inscris pe biletul de testare trebuie sa fie selectat din unul dintre manualele alternative pentru clasele a III-a si a IVa, pe baza programelor scolare in vigoare, cu respectarea recomandarilor specifice fiecarei limbi moderne (teme recomandate si site-uri utile). Lecturarea textului este urmata de formularea de raspunsuri la 2-3 intrebari inscrise pe biletul de testare, raspunsuri care sa dovedeasca intelegerea globala si detaliata a textului citit.
b) Etapa a II-a – realizarea unui dialog interactiv (elev-elev) pe o tema data, avand unul dintre membrii comisiei drept moderator. Biletele necesare pentru proba orala vor fi elaborate astfel:

Pentru etapa I – un set de bilete (grupate conform manualelor alternative aprobate de MEN) continand fiecare un text de 50-75 cuvinte si 2-3 intrebari de verificare a intelegerii globale si detaliate a textului respectiv.

Pentru etapa a II-a – un set de bilete continand subiecte de interactiune verbala in conformitate cu programa scolara, in vigoare, pentru clasele a III-a si a IV-a. Elevii, grupati in perechi numite de comisie, extrag un bilet pentru fiecare pereche, pregatesc interactiunea verbala timp de 3-5 minute si apoi revin in fata comisiei pentru a prezenta conversatia/ interactiunea pe tema data. 
Pentru proba orala, etapa I, numarul subiectelor propuse este cel putin egal cu jumatate din numarul candidatilor inscrisi.
Pentru proba orala, etapa a II-a, numarul subiectelor propuse este cel putin egal cu un sfert din numarul candidatilor inscrisi.

PROBA SCRISA- timp de lucru - 1 Ora


a) Proba scrisa presupune redactarea unui text de 50–75 cuvinte pe o tema data si demonstreaza, atat capacitatea de exprimare in scris, cat si insusirea principalelor functii comunicative/acte de limbaj, conform standardelor curriculare de performanta, prevazute de programa scolara pentru clasele a III-a si a IV-a, in vigoare.


b) Pentru proba scrisa se asigura un numar de minimum 5 si maximum 10 variante de subiect.


Evaluarea probelor si afisarea rezultatelor


a) Raspunsul candidatilor este apreciat cu punctaje cuprinse intre 1 – 100, dupa cum urmeaza:
PROBA ORALA- 75 puncte
Etapa I - 50 puncte
Etapa a II-a -25 puncte
PROBA SCRISA- 25 puncte


b) La finalizarea probelor, afisarea rezultatelor se face in formatul: numele si prenumele candidatului, cu initiala tatalui; punctaj proba orala - etapa I; punctaj proba orala - etapa a II-a; punctaj proba scrisa; punctajul total obtinut; nota finala, prin impartirea punctajului total la 10. Listarea se face in ordinea alfabetica a candidatilor.

c) Afisarea rezultatelor inainte de contestatii se face conform graficului de desfasurare a testului, la avizier si pe site-ul unitatii de invatamant.

CONTESTATII
a) La testul de la proba orala nu se admit contestatii.


b) La proba scrisa eventualele contestatii se depun, pe baza de cerere tip (ANEXA 6), la secretariatul unitatii de invatamant in termen de 24 ore de la afisarea rezultatelor.


c) Intervalele orare in care se primesc cererile pentru reevaluarea lucrarilor vor fi clar precizate.


d) La depunerea contestatiilor, candidatii, prin parintii/tutorii/reprezentantii legal instituiti ai acestora, pot solicita vizualizarea lucrarilor pe baza de cerere tip (ANEXA 5). Vizualizarea se realizeaza in prezenta unuia dintre membrii comisiei de organizare si evaluare. in urma vizualizarii, parintii, tutorii sau reprezentantii legal instituiti ai candidatilor pot renunta la cererea de reevaluare.


e) Punctajul obtinut de candidat dupa reevaluarea lucrarii ramane definitiv.


f) Afisarea rezultatelor finale (dupa contestatii), la avizier si pe site-ul unitatii de invatamant, se face in formatul: numele si prenumele candidatului, cu initiala tatalui; punctaj proba orala - etapa I; punctaj proba orala - etapa a II-a; punctaj proba scrisa; punctajul total obtinut; nota finala, prin impartirea punctajului total la 10. Listarea se face in ordinea descrescatoare a notei finale, cu mentiunea ADMIS/RESPINS.


Aflati mai multe informatii pe Edu.ro.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu