characters characters

Tehnologia in sala de clasa si motivatia pentru invatare

Sunt mai motivati copiii sa invete cand au acces la tehnologie in clasa?

05 decembrie 2019    |   204 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

tehnologia in sala de clasa
Tabletele si laptopurile au virtutile lor educationale, insa acestea sunt limitate, arata un studiu recent realizat de Universitatea din Buffalo. Multe scoli introduc aceste device-uri in procesul de predare-invatare, insa studiile arata ca implicarea elevilor in lectiile sustinute de tehnologie este mai complexa decat simplul acces la calculatoare.

Citeste si:

Tehnologia sustine invatarea. Cum, cand si in ce conditii

Ce este bine sa stii despre motivatia copiilor pentru invatare


„Nu poti pur si simplu doar sa oferi copiilor acces la tehnolgie si apoi sa astepti sa apara rezultatele pozitive.”, arata Annahita Ball, autoarea studiului care demonstreaza ca introducerea tehnologiei in lectiile de la clasa este asociata cu scaderea motivatiei pentru invatare. Atitudinea copiilor fata de scoala, modul in care raspund la provocarile din procesul de invatare, increderea pe care o au in propriile capacitate de a-si indeplini sarcinile scolare, toate fac parte din motivatia academica a copiilor si au un rol foarte important.


Desi exista alti factori in afara de prezenta tabletelor din clasa care pot influenta motivatia elevilor, autoarea declara ca rezultatele sutdiului sugereaza ca este nevoie sa privim cu atentie felul in care tehnologia se potriveste in mediul de invatare din clasele primare.


„Ideea principala pentru mine nu este sa fim anti tehnologie, ci sa atragem atentia asupra faptului ca atunci cand folosim tehnologia in clasa, este important sa acordam atentie aspectului interpersonal. Scolile sunt comunitati si ar trebui sa-i ajutam pe profesori sa inteleaga ce rol poate juca tehnologia in sala de clasa, sa ii ajutam pe copii sa o foloseasca astfel incat sa le usureze invatarea si apoi sa ii ajutam pe parinti sa inteleaga felul in care o pot folosi impreuna cu copiii lor.”, arata autoarea.


Studiul s-a desfasurat pe o perioada de 4 luni, timp in care copii de clasa a patra si a cincea au primit cate o tableta pe care au putut sa o foloseasca la scoala. O parte dintre copii au primit o tableta pe care o puteau folosi si acasa. Cadrele didactice si parintii copiilor au completat apoi chestionare despre implicarea copiilor in invatare.


Studiul este util si ar trebui repetat deoarece in prezent implicarea tehnologiei in activitatea de la clasa este incurajata in scoli, insa dovezile despre eficienta ei sunt controversate.

Sursa: ScienceDaily.com


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu