characters characters

Statutul socieconomic si performanta scolara a elevilor

Cum au de suferit copiii din familiile sarace cand vine vorba de educatie

06 decembrie 2019    |   730 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

statutul socioeconomic si performanta scolara
In Romania, la fel ca in alte tari, saracia afecteaza in mod semnificativ performanta scolara a copiilor. Copiii din familii cu statut economic avantajat au obtinut rezultate mult mai bune la test decat copiii din familii dezavantajate economic.

Citeste si:

PISA 2018. Ce competente ar fi trebuit sa aiba elevii romani pentru a obtine rezultate mai bune

PISA 2018. Ce rezultate au obtinut elevii romani

PISA 2018. Implicarea parintilor romani in educatia copiilor: 36% dintre ei discuta din proprie initiativa cu profesorii despre progresul scolar al copiilor

PISA 2018. Cum se simt elevii romani la scoala: 34% dintre ei sunt hartuiti, 15% se simt singuri la scoala


  • Copiii din familiile defavorizate din punct de vedere economic si social au obtinut rezultate mai scazute la citire cu 109 puncte decat elevii din familii cu statut socioeconomic ridicat. Media diferentei dintre aceste grupuri de elevi la nivel OECD este de 89 de puncte.
  • 4% dintre elevii care provin din familii avantajate economimc si 0% dintre elevii care provin familii dezavantajate economic au obtinut rezultate maxime la testul de citire. La nivel OECD, 17% dintre elevii avantajati si 3% dintre elevii dezavantajati economic au obtinut rezultate maxime la proba de citire.
  • Multi elevi romani, in special cei care vin din familii dezavantajate economic, au asteptari mai scazute decat ar indica performantele lor scolare. Aproximativ 1 din 4 elevi saraci cu performante scolare ridicate nu se asteapta sa termine educatia tertiara (dupa liceu). Doar 1 din 30 elevi cu statut socioeconomic ridicat si performante scolare ridicate nu se asteapta sa finalizeze educatia tertiara.
  • Statutul socioeconomic a fost un factor predictor al performantei la matematica si stiinta in toate tarile participante la PISA. Acesta explica 19% din variatia performantei la matematica in Romania (fata de 19% in medie la nivel OECD) si 16 din variatia performantei la proba de Stiinte (fata de 13% in medie la nivel OECD).
  • 9% dintre elevii cu statut socioeconomic dezavantajat au reusit sa obtina rezultate in sfertul superior la proba de citire, fata de 11% - media la nivel OECD.
  • Elevii cu performante scolare scazute sunt concentrati in anumite scoli in aceeasi proportie ca media la nivel OECD, iar elevii cu performante ridicate sunt mai frecvent concentrati in anumite scoli. Un elev dezavantajat social are in medie 13% sanse sa intre intr-o scoala in care elevii au performante superioare la testul de citire (fata de 17% sanse in tarile OECD).
  • Proportia cadrelor didactice cu diploma de master este similara in scolile avantajate si dezavantajate din punct de vedere socioeconomic.

Sursa: OECD.org


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu