characters characters

Scoala care a renuntat la pedepse

Scoala care a trecut de la „Ce e in neregula cu acest elev?” la „Ce i s-a intamplat acestui elev?”

23 ianuarie 2020    |   266 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

strategie de disciplina
Park Middle School este o scoala gimnaziala din California, care, ca atatea alte scoli, se confrunta in 2014-2015 cu o serie de probleme legate de comportamentul copiilor. Pana la finalul lunii februarie 2015, 192 din cei 997 elevi erau suspendati, profesorii erau din ce in ce mai demoralizati, iar comportamentele dificile ale copiilor nu se imbunatateau.

Citeste si:

Scoala care aminteste parintilor sa isi salute copiii cand vin sa ii ia acasa

Nu-ti lasa copilul sa ramana in urma la scoala


Era momentul pentru o schimbare de strategie, iar directorul scolii a propus implementarea unei strategii de informare despre traumele emotionale, strategie adoptata de mai multe scoli din SUA. La baza strategiei, sta o schimbare de perspectiva asupra comportamentelor copiilor. Profesorii nu mai pornesc in interactiunea cu elevii dificili de la intrebarea „Ce e in neregula cu tine?!”, ci de la intrebarea „Ce ti s-a intamplat rau?”. Si apoi incearca sa ofere ajutor.

In doi ani de la implementarea acestei strategii, rezultatele au inceput sa apara: procentul de elevi pedepsiti prin suspendare a scazut de la 50% la 8,4%.

Programul implentat de scoala se numeste Sanctuary Model, este folosit pentru a schimba cultura organizationala toxica din companii si a fost creat de dr. Sandra Bloom, psihiatru si profesor in cadrul Universitatii Drexel din Philadelphia. Programul a fost implementat din 2005 nu doar in companii, ci si in scoli, centre de tratament al adictiilor, centre de sprijin al victimelor violentei domestice sau in centre medicale.

Programul se bazeaza pe cercetarile privind efectele experientelor adverse din copilarie. Experientele adverse din copilarie cresc riscurile bolilor cronice, bolilor mintale si violentei la maturitate. Experientele adverse sau traumele din copilarie se refera la o serie de situatii sau evenimente care pot afecta dezvoltarea copiilor: boala mintala sau dependenta de substante a unui parinte, divortul parintilor, abuzul emotional, fizic sau sexual, dificultati financiare, statutul de imigrant, traiul in cartiere periculoase, bullying-ul, separarea de parinti, asistarea la violenta in familie sau expunerea la rasism si alte forme de discriminare.

Toate aceste experiente afecteaza copiii emotional si cognitiv, facand mai dificila invatarea si adaptarea la regulile din scoala. Programul implementat in Park Middle School i-a informat pe profesori despre felul in care experientele adverse afecteaza structura si functionarea creierului copiilor. Stresul cronic la care sunt supusi ii face sa fie in permanenta intr-o stare de alerta privind posibile pericole – astfel sunt explicate reactiile prea agresive ale unor copii sau, dimpotriva, prea defensive: cand copiii „nu mai pot gandi” - de exemplu, in situatiile de evaluare sau cand decid sa evite cu totul (lipsind de la scoala) o situatie stresanta precum un test.

O astfel de explicatie a comportamentelor copiilor sunt utile pentru profesori. Sandra Buckley, profesor de stiinte, declara: „Dupa training, intri in clasa si vezi ce se intampla si te gandesti ca intelegi ce se intampla cu elevii acestia. Stii in ce cartier locuiesc si stii ca felul in care se poarta nu are nimic de-a face cu tine si cu rolul tau de profesor, cu respectul lor fata de tine sau cu felul in care controlezi clasa. Experientele prin care au trecut le-a afectat felul in care actioneaza, in care gandesc si in care se dezvolta creierul lor.”

Aplicand instrumente de lucru oferite de modelul Sanctuary, profesoara a reusit sa ajute o eleva care era frecvent violenta verbal in timpul orelor. Vorbind mai multe cu aceasta, a aflat ca furia elevei are legatura cu faptul ca nu poate locui cu mama ei, care are o dependenta de droguri si cu faptul ca trebuie sa locuiasca cu alte rude. Profesoara a ajutat-o pe eleva sa gaseasca alte modalitati de a actiona atunci cand simte ca se infurie in timpul orelor.

„Am intrebat-o care este planul ei pentru data viitoare cand se enerveaza. Pentru ca nu poate sa injure in timpul orelor sau la biblioteca sau oriunde s-ar afla. Nu functioneaza acest lucru. Fata s-a gandit ca data viitoare cand simte ca se enerveaza in clasa, sa iasa putin din sala si sa se intoarca atunci cand se calmeaza.” La scurt timp dupa ce au stabilit acest plan, un coleg a spus ceva care a infuriat-o pe eleva. „S-a uitat la mine. M-am uitat la ea. A iesit din clasa si s-a intors peste cateva minute, cand era mai calma.” declara profesoara.


In afara de astfel de metode de comunicare cu elevii, in scoala au fost introduse si exercitii de mindfulness (cateva minute de meditatie la inceputul fiecarei ore), exercitii de identificare a emotiilor, vizite in camera starii de bine (o camera special amenajata pentru elevii care au nevoie de cateva minute pentru a se calma) si sedinte de consiliere cu elevii care au nevoie.

Sursa: AcesTooHigh.com


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu