Analiza rapoartelor privind rezultatele Evaluarilor Nationale, clasele a II-a, a IV-a si a VI-a
Contactat de Edupedu.ro, Dragos Iliescu – vicepresedintele Comisiei Internationale de Testare, expert in masurare educationala colaborator OCDE la o parte dintre testarile standardizate, inclusiv PISA – a atras atentia asupra unor probleme fundamentale, care arunca in aer un intreg efort de evaluare.
Citeste rapoartele rezultatelor pentru Evaluarile Nationale din 2018:
Analiza rezultate EN VI 2018 matematica si stiinte
Analiza rezultate EN VI 2018 limba si comunicare
Printre problemele semnalate de specialistul in evaluare se numara:
- gradul diferit de dificultate intre cele doua teste date pentru fiecare clasa
- lipsa unor exercitii cu un nivel ridicat de dificultate, pentru identificare elevilor cu rezultate excelente
- lipsa unor cerinte comune cu testele din alti ani, pentru identificarea progresului sau regresului in randul elevilor
De asemenea, rapoartele prezentate de Centrul National de Evaluare si Examinare ofera detalii despre rezultatele copiilor fiecare item in parte, nu despre scorurile totale. Astfel, rapoartele nu indica procentul copiilor care se afla la un anumit nivel de competente.
Sursa: EduPedu.ro
*Sursa foto: Pixabay.com
Adauga tu primul comentariu: