characters characters

Profesorul din fereastra de Yahoo Messenger

09 martie 2010    |   733 vizualizări
 

Mai multe cadre didactice de la scoli din Capitala si-au umplut lista de Messenger cu adresele elevilor pe care-i ajuta astfel la teme si le dau sfaturi.

 

Mai mult decat un profesor. Mai degraba, un meditator pentru elevul care are dificultati la rezolvarea temei, care vrea un sfat cu privire la lectura particulara sau, pur si simplu, un confesor. Acestia sunt dascalii care ii iau pe elevi acasa virtual, prin intermediul ferestrelor de Messenger.

 

Pentru proiectele pe care le fac pe echipe intra in „conferinta”, daca au de comunicat ceva pentru intreaga clasa - dau „mass”. Elevii sunt incantati ca exista profesori care trec de la catedra in lumea „emoticoanelor”, iar dascalii simt ca stabilesc o relatie speciala cu copiii.

 

Ramane o singura bariera, cea a limbajului: cu toate ca profesorii se straduiesc sa-i invete sa scrie cuvintele corect, fara prescurtari specifice Mess-ului, nu reusesc intotdeauna sa tina in frau limbajul internautilor. Un lucru e sigur: profesorii „cu yahoo in coada” devin lesne cei mai iubiti dascali.

 

Proiecte si sfaturi

Daca ar fi pusi sa aleaga, majoritatea elevilor ar vrea sa-l aiba macar pe diriginte in lista de Messenger, sa mai vorbeasca una-alta. Gabriela Simionescu, profesor de discipline economice la Colegiul „A. D. Xenopol”, a intrat in lumea virtuala de trei ani. Explicatia e simpla: e genul de dascal-mama, care este apropiata de elevi, asa ca s-a gandit ca ar fi bine sa le fie alaturi si de acasa.

 

„Am avut copii care aveau o situatie financiara grea, cu probleme acasa si aveau nevoie, pur si simplu, de cineva care sa le fie alaturi. Acum lucram la proiecte, imi cer sfaturi cu privire la anumite lucruri, stiu eu, planuri de afaceri sau indicatii cu privire la proiectele lor. Uneori chiar reusim sa stabilim intalniri pe mess pentru a doua zi. De exemplu, imi cer sa le aduc materiale si stabilim cand ne vedem ca sa le dau”, povesteste profesoara.

 

Nici cand se termina liceul, elevii nu-si sterg dascalii din li sta. „Tin legatura cu multi dintre elevii mei care sunt la facultate acum. Cei mai multi ma intreaba despre diverse notiuni de specialitate, altii imi cer sfaturi cu privire la firmele pe care si le-au deschis”, arata dascalul.

 

Chiar daca nu face niciun fel de discriminare atunci cand „le da accept” elevilor pe Mess, nu ezita sa-i „stearga” disciplinar atunci cand sar calul. „Uita ca sunt si eu in lista lor si-si trimit unii altora «mass»-uri uneori cu un limbaj mai urat si ii sterg imediat din lista. Vin sa ma intrebe apoi cu ce-au gresit”, spune zambind intelegator Gabriela Simionescu.

 

„Elevul te invata sa comunici”

Si Codruta Missbach, profesoara de psihologie la Colegiul National „Spiru Haret”, din Capitala, vorbeste in fiecare seara cu elevii. A ajuns in fata tastaturii datorita elevilor, iar acestia au invatat-o tot ce stie azi in „domeniul” Messenger.

 

Este deja veterana intr-ale calculatorului si abia asteapta sa se logheze seara si sa-i vada cum intra pe rand pe Mess. „E si o buna metoda de a-i supraveghea. E mai usor sa-i aduni in fata calculatorului, dar trebuie sa le respecti si programul. E un spectacol sa-i vezi cum apar unul cate unul. Parca mai faci o ora cu ei seara”, explica dascalul.

 

Multi dintre copii o intreaba ce carti le recomanda, vor ajutor pentru proiecte si ii cer si sfaturi mai ceva ca parintilor. „Sa comunici cu elevul este dificil. Daca il obligi sa vorbeasca cu tine dupa regulile pe care le-ai impus, nu vei obtine decat raspunsuri scurte, politicoase, se va mentine o bariera. Mie imi place sa cred ca avem o relatie deosebita pentru ca eu sunt profesoara care vor beste cu ei pe Mess. Este exceptional, nu mai au autoconstrangeri. Elevul te invata sa comunici”, mai spune Codruta Missbach.

 

Si mai are o parte buna Mess-ul - „iconitele”: „Am invatat ce inseamna fiecare, e extraordinar. Cum pe internet pierzi din subtilitati, din nuante, o simpla mutra dintr-aceea spune tot ce vrei tu sa exprimi. Messengerul e o adevarata hermeneutica simbolistica si semantica”.

 

Articol complet: ww.evz.ro

 

Ce parere ai despre o asemenea comunicare intre copii si profesori? Ca profesor, ai opta pentru acest mod de a tine legatura cu elevii?

 

Comentează:
3 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • VASILIU CONSTANTIN
    VASILIU CONSTANTIN    16.03.2010 - 13:56
    Sunt de acord cu acest mod de comunicare. Am propus asa ceva elevilor mei din clasa a XI/a dar am fost refuzat. Imi este mult mai usor sa le prezint materiale,care,printate,costa foarte mult. Am propus chiar sa se recupereze unele ore prin aceasta metoda,dar am avut parte de acelasi refuz!Eu mai insist,poate voi reusi acest lucru. Cu respect, C-tin Vasiliu.
  • Valentina Cretan
    Valentina Cretan    10.03.2010 - 17:59
    Anul trecut si eu mi-am continuat unele dintre ore prin Internet cu elevii mei de a patra, mai ales pentru orele de geografie si istorie, cand le ofeream materiale suplimentare. Eram sigura ca le vor consulta si scopul meu era atins. Anul acesta am bobocei, nu pot dialoga inca pe net cu ei, dar am adresele parintilor si ne transmitem din cand in cand mesaje, mai schimbam cate o parere, un sfat, o informatie. Pastram astfel legatura si dincolo de cursuri.
  • alina_lazar_02
    alina_lazar_02    09.03.2010 - 21:00
    Sunt si eu profesor...dar intr-un oras din provincie..Nu stiam ca exista aceasta "moda"! Mi se pare superba ideea..E inca o modalitate de a fi alaturi si printre elevi..."Jos palaria!"