characters characters

Principalele probleme ale invatamantului romanesc

30 noiembrie 2009    |   663 vizualizări
 

Cantonarea intr-o zona teoretica sterila, educatia pedagocica precara si lipsa pragmatismului sunt principalele puncte slabe ale sistemului de invatamant din Romania, in viziunea oamenilor de afaceri intervievati de capital.ro.

„La nivelul curriculumului, principalul obstacol l-a reprezentat cantonarea in zona teoretica, focalizarea pe informarea in detaliu fara aplicatie in practica zilnica. Numarul orelor, volumul de materie si cartile scolare neprietenoase  transforma scoala intr-un inamic al dezvoltarii creativitatii si spiritului antreprenorial. Cultura generala sfarseste prin a deveni incultura generala”, sustine managerul Monica Tatoiu. In plus, pedagogia continua sa ramana o disciplina prafuita, abordata ca acum 20 de ani.

„La evaluare, datorita faptului ca invatamantul este birocratizat, apare si o coruptie extraordinara – de aici diplomele fara acoperire care au inundat Europa si care ne-au facut de rusine”, subliniaza Tatoiu.

Florin Pogonaru, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania, sustine ca, in sistemul de invatamant romanesc lipseste pragmatismul. De asemenea, nu exista investitori in invatamantul romanesc.

Sursa: www.capital.ro

 

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu