Principalele probleme ale invatamantului romanesc
„La nivelul curriculumului, principalul obstacol l-a reprezentat cantonarea in zona teoretica, focalizarea pe informarea in detaliu fara aplicatie in practica zilnica. Numarul orelor, volumul de materie si cartile scolare neprietenoase transforma scoala intr-un inamic al dezvoltarii creativitatii si spiritului antreprenorial. Cultura generala sfarseste prin a deveni incultura generala”, sustine managerul Monica Tatoiu. In plus, pedagogia continua sa ramana o disciplina prafuita, abordata ca acum 20 de ani.
„La evaluare, datorita faptului ca invatamantul este birocratizat, apare si o coruptie extraordinara – de aici diplomele fara acoperire care au inundat Europa si care ne-au facut de rusine”, subliniaza Tatoiu.
Florin Pogonaru, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania, sustine ca, in sistemul de invatamant romanesc lipseste pragmatismul. De asemenea, nu exista investitori in invatamantul romanesc.
Sursa: www.capital.ro
Adauga tu primul comentariu: